بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
محققان روسی دریافتند، مومیایی کشف شده در پرو که به جای 5 انگشت دارای 3 انگشت در دست و پای خود است، انسان نیست.
تدبیر24»در اوایل سال 2017 بود که یک مومیایی در نزدیکی یک مقبره در کشور "پرو" پیدا شد. این اکتشاف، عنوان تمامی اخبار شد. زیرا این مومیایی به رغم ظاهر انسان نمای خود، فقط دارای 3 انگشت در پا و 3 انگشت در دست بود. جمجمه آن نیز بلند و کشیده بود.

بررسی نمونه بافت این مومیایی که "ماریا" نام گرفته است، نشان می‌دهد که این مومیایی انسان نیست.

یک ژنتیک شناس روسی از "سن پترزبورگ" این نمونه را آزمایش کرد تا زیستگاه و منشاء این مومیایی را مشخص کند.

وی تشخیص داد که این مومیایی متعلق به قرن پنجم پس از میلاد مسیح است.

گفتنی است با اینکه تعداد کروموزوم های این مومیایی مانند انسان، 23 جفت است ولی انسان نیست. محققان همچنین در حال مشاهده و بررسی شکل کروموزوم‌ها و آمینو­اسیدهای "ماریا" هستند تا ببینند آیا این مومیایی شبیه انسان‌های آن زمان است یا خیر؟

یک تفاوت عمده ساختاری این مومیایی با انسان، قفسه سینه آن است. شکل وارونه قسمت فوقانی بدن این مومیایی، دنده‌های آن را به شکل نیم دایره درآورده است. این ساختار بدنی مومیایی محققان را در مطالعه اعضای داخلی بدن "ماریا" کمک کرد.   

شواهد موجود نشان می‌دهد که این مومیایی انسان است ولی محققان می‌گویند: ساختار آناتومی این مومیایی با انسان‌های آن دوره کاملا متفاوت است.

برای حفاظت ماریا، از" کلرید کادمیوم" استفاده شد که یک ماده شیمیایی با خاصیت ضدباکتریایی است.

در حال حاضر نیز محققان روسی به همراه محققان پرویی در حال انجام مطالعات بیشتر روی"ماریا"هستند و محققان روسی امیدوارند تا این مومیایی را به کشور خود منتقل کنند. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها