بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
نیجریه همچنان با شیوع بی‌سابقه تب لاسا که در سال جاری تا کنون ۱۱۰ قربانی گرفته در حال مبارزه است.
تدبیر24»از ابتدای ژانویه تا کنون مرکز کنترل امراض نیجریه (NCDC) ۳۵۳ مورد ابتلا به تب لاسا را تایید کرده است که در مقایسه با ۱۴۳ مورد در کل سال ۲۰۱۷ افزایش چشمگیری داشته است. متخصصان بهداشتی در تلاش‌اند تا علت شیوع چشمگیر این ویروس مرگبار را بیابند.

تب لاسا بیماری حاد ویروسی است که باعث خون ریزی شده و می‌تواند از طریق ادرار یا مدفوع موش‌های آلوده یا تماس با مایعات بدن فرد مبتلا منتقل شود.

تنها یک مرکز بهداشتی قرنطینه در بیمارستان آیرووا در سراسر نیجریه با ۱۹۰ میلیون جمعیت وجود دارد که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است. تا قبل از ساخت این مرکز، نمونه‌های خون مشکوک برای آزمایش به آفریقای جنوبی فرستاده می‌شد که تا زمان ارسال نتایج برای هر گونه اقدام پزشکی دیگر بسیار دیر بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به علت خطر گسترش بیشتر این ویروس پزشکان تلاش می‌کنند تا از ملاقات با افراد بیمار جلوگیری کرده و این افراد را در قرنطینه نگهداری کنند.

برچسب ها: تدبیر24 ، لاسا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها