بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
فیلم‌های اکران نوروزی در حالی بر پرده سینماها رفتند که بابک حمیدیان با حضور در سه فیلم،پرکارترین بازیگر روی پرده سینماهاست.
تدبیر24»پس از آنکه ۱۶ فیلم، متقاضی اکران نوروزی بودند، هفت فیلم توسط شورای صنفی نمایش برای اکران در نوروز معرفی شدند و از چهارشنبه ۲۳ اسفندماه فیلم‌های «به وقت شام»، «لاتاری»، «لونه زنبور»، «مصادره»، «فیل شاه»، «فِراری» و «خرگیوش» در سینماهای کشور اکران می‌شوند.

در این فیلم‌ها بازیگران متعدد ایرانی و خارجی حضور دارند که بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی و سیامک صفری از بازیگرانی هستند که بیشتر از یک فیلم در این اکران دارند.

«به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا روایت‌گر دو خلبان ایرانی است که بابک حمیدیان و هادی حجازی‌فر به همراه چند بازیگر مطرح لبنانی و سوری در آن ایفای نقش کرده‌اند.

حمیدیان پس از فیلم‌های «چ» و «بادیگارد» سومین تجربه خود را در «به وقت شام» با ابراهیم حاتمی‌کیا داشته است.

هادی حجازی‌فر هم که پس از سال‌ها حضور در تئاتر یکی، دو سالی است در سینما و با فیلم‌های «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» مطرح شده  از بازیگران پرکار جشنواره سی‌وششم فیلم فجر بود که در فیلم حاتمی‌کیا بازی کرده است.

«لاتاری» آخرین ساخته محمدحسین مهدویان دیگر فیلم اکران نوروزی است که هادی حجازی‌فر در آن نقش یک قهرمان ایرانی را بازی می‌کند. قهرمانی که البته در همان زمان جشنواره هم حرف و حدیث‌هایی درباره تفکر و شیوه برخورد او با ماجرای فیلم مطرح شد.

در این فیلم ساعد سهیلی، حمید فرخ‌نژاد، جواد عزتی و زیبا کرمعلی از دیگر بازیگران اصلی هستند و ساعد سهیلی هم که به عنوان یکی از بازیگران پرکار جشنواره محسوب می‌شد با وجود اینکه از پس اجرای نقش خود خوب برآمده بود اما در هیچ کدام از فیلم‌هایش موفق به دریافت جایزه و حتی نامزدی نشد.

جواد عزتی هم که نقش کوتاهی در «لاتاری» دارد پیش‌بینی می‌شد از نامزدهای نقش مکمل مرد باشد ولی او هم یکی دیگر از ناکامان جایزه بازیگری در این دوره از جشنواره بود.

«مصادره» اولین فیلم مهران احمدی اثری کمدی است که رضا عطاران اصلی‌ترین نقش آن را ایفا می‌کند.

او در این فیلم با هومن سیدی نقش یک پدر و پسر را بازی می‌کنند که دیگر بازیگر مهم آن هم بابک حمیدیان است.

در «مصادره» که صحنه‌های خارجی زیادی هم دارد میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، سیامک صفری و مهران احمدی از دیگر بازیگران هستند.

فیلم «فِراری» به کارگردانی علیرضا داودنژاد که در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر به نمایش درآمده و تاکنون اکران نشده بود در نوروز روی پرده سینما خواهد بود.

در این فیلم محسن تنابنده و ترلان پروانه بازیگران اصلی فیلم هستند که در کنار آن‌ها سیامک صفری، سیما تیرانداز، رضا داودنژاد و محمدرضا داودنژاد هم بازی کردند.

دیگر فیلمی که با بازی جواد عزتی و بابک حمیدیان در اکران نوروزی روی پرده می‌رود «خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی است که این فیلم در جشنواره فجر امسال حضور نداشت.

در این فیلم سیامک انصاری، همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی‌نیا و مینا ساداتی از دیگر بازیگران هستند.

یکی دیگر از فیلم‌های کمدی امسال «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد است که محسن کیایی، پژمان جمشیدی، بهاره کیان‌افشار، هومن برق‌نورد، رعنا آزادی‌ور، سیامک چراغی‌پور، پیام احمدی‌نیا و فرید سجادی حسینی در آن بازی کرده‌اند.

هفتمین فیلم اکران نوروزی امسال هم یک انیمیشن با نام «فیلشاه» است که هادی محمدیان آن را کارگردانی کرده است.

در این انیمیشن که داستان یک فیل روایت می‌شود و قاعدتا بازیگر مطرحی ندارد اما چهره‌های سرشناسی همچون بهرام زند، زهره شکوفنده، ناصر طهماسب، میرطاهر مظلومی، شوکت حجت، حسین عرفانی و بهمن هاشمی در آن صداپیشگی کرده‌اند و سعید شیخ‌زاده هم مدیریت دوبلاژ آن را بر عهده داشته است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها