بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
در آستانه سال نو کانال آی‌فیلم ۲ برای فارسی زبانان منطقه از جمله کشورهای افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان افتتاح و آغاز به کار کرد.
تدبیر24»در این مراسم که با حضور رییس سازمان صداوسیما دکتر عبدالعلی علی‌عسکری، معاون برون مرزی دکتر پیمان جبلی، مولوی سروری از فرهیختگان و علمای اهل سنت افغانستان و جمعی از مدیران ارشد رسانه ملی در مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی برگزار شد، ابتدا حجازی، مدیر کانال آی فیلم ۲ به معرفی اهداف و ساختار این کانال به عنوان کانال فیلم و سریال خانواده پرداخت.

سپس مولوی سروری از فرهیختگان و علمای بنام اهل سنت افغانستان ضمن تبریک بابت افتتاح کانال آی فیلم۲ گفت: ما با ملت جمهوری اسلامی ایران مشترکات زیادی داریم، زبان مشترک، دین مشترک، رسم وعادات مشترک، تاریخ وتمدن مشترک ومراودات چندین هزار ساله.درکشورما  ازهرات تا غزنه  وتا مزار شریف ما به چنین شبکه ای احتیاج داریم...درکشور ما بیش از ۱۰۰ کانال رادیویی وتلویزیونی فعالیت دارند که بیشترشان همان آئین و فرهنگ غرب را تبلیغ می کنند ولی ما مسلمانیم، دشمن ما مشترک است وما باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم. ودرکشورهای افغانستان، تاجیکستان وایران این تمسک واجب است، خواهش ما اینست که این گونه شبکه ها که با آئیین اسلام برابراست، بیشتر شود.

در این مراسم دکتر علی‌عسکری ضمن تقدیر وتشکر از زحمات تمام همکاران این حوزه برای افتتاح این شبکه ضمن عرض تبریک درآستانه سال نو با توکل به خدا وتوسل به امیرالمومنین درآستانه ماه رجب دستور آغار به کار این شبکه را اعلام کرد.

رئیس سازمان در ادامه بیان کرد: امیدوارم این شبکه کمربندی برای ارتباط بیشتر کشورهای فارسی زبان منطقهباشد درچندماه گذشته یک ابتکار عمل جدیدی در معاونت برون مرزی شکل گرفت که بتوان از گنجینه غنی فیلم و سریال ایران در حوزه تمدن فارسی زبان استفاده شود و این کانال تاسیس شد و آی فیلم ۲ می تواند یک زنجیره ای برای همه کشورها باشد و تاثیرات گسترده ای داشته باشد.

علی‌عسکری افزود: در راستای بیشتر کردن شبکه‌ها  ما به غیر از برون مرزی حدود ۱۶۶ شبکه تلویزیونی داریم که می تواند برای منطقه فارسی زبان مفید باشد و باید تلاش کنیم که این را در معرض دید آنها قرار دهیم که استفاده کنند. این قدم اول است که با شروع این کار آن مطلب را کلید زدیم و کشورهای فارسی زبان منطقه از طریق ماهواره بدر ۵ بتوانند از برنامه های شبکه های ایران استفاده کنند؛ همچنین امیدواریم با این شبکه سدی بزنیم درمقابل تهاجمی که دراین منطقه از سوی غرب تحمیل می شود.واین اقدام کمکی کند تا بتوانیم از فرهنگ وهویت خودمان دراین منطقه فارسی زبان حفاظت ومراقبت کنیم.

دکتر جبلی، معاون برون مرزی نیز در سخنانی گفت: امیدواریم این حسن ختام سال ۹۶ برای حوزه برون مرزی نقطه آغازی باشد برای پروژه های آتی وپرکردن خلاءهایی که درطول سالیان طولانی داشتیم ونیز نقطه آغازی برای راه اندازی و قدم‌های بلندتر در حوزه رسانه ملی باشد.

جبلی افزود: تاسیس کانال آی فیلم۲، عیدی معاونت برون مرزی رسانه ملی است به ملت بزرگ افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان و همه ملت‌های بزرگی که در این منطقه دارای فرهنگ و تمدن فارسی هستند. امیدوارم این شبکه مایه خیر و برکت باشد بین ما و ۱۲۰ میلیون مخاطب فارسی زبان که  دراین مناطق هستند. مخاطبان مستقیم این شبکه مردم افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان و تا حدودی هندوستان، چین، ترکیه و عراق فرض شدند و تمام فارسی زبانان کل دنیا به طور غیرمستقیم نیز مخاطب این کانال خواهند بود.

معاون برون مرزی تاکید کرد: علیرغم تمام تلاش های قدرت‌های استعماری در سده‌های اخیر که قصد داشتند فرهنگ و تمدن فارسی را از کشورهای منطقه سلب کنند، ولی فرهنگ فارسی جزء جدایی ناپذیراین منطقه است ودومین زبان جهان اسلام، زبان فارسی است.تمدن نوین جهان مدیون تمدن ایرانی فارسی است و وظیفه ما بعنوان اعضای این خانواده بزرگ که با افتخار ایرانی و فارسی زبان هستیم این است که این تمدن بزرگ و اصیل و ریشه دار را ترویج دهیم.

کانال "آی فیلم۲"، در کنار کانالهای عربی، فارسی و انگلیسی (منظومه شبکه آی فیلم) با هدف تقویت و ترویج اشتراکات فرهنگی کشورهای همزبان و همسایه از امروز آغاز به پخش رسمی کرد. این کانال برون‌مرزی قرار است به صورت ۲۴ ساعته با بهره‌گیری از فیلم و سریال‌های ایرانی، موسیقی و برنامه ایران‌شناسی، با هدف تقویت و ترویج اشتراک ات فرهنگی در کشورهای هم‌زبان همسایه گام بردارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، آی‌فیلم ۲
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها