بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مشاور وزیر آموزش و پرورش از عدم پرداخت پول مهدکودک فرزندان فرهنگیان، لباس خدمتگزاران، فوق العاده نوبت دوم مدیران مدارس، بخشی از بیمه تکمیلی کارکنان، بخشی ازخرید خدمات و برون‌سپاری هنرستانها، هزینه‌های جاری اداری ادارات کل و ۹ ماه حق التدریس شاغلان خبر داد.
تدبیر24»منصور مجاوری با بیان اینکه در آموزش و پرورش بودجه‌ای تحت عنوان «رفاهیات معلمان» نداریم گفت: بودجه رفاهی صرف بیمه تکمیلی، ستاد اسکان نوروزی و مراکز خانه معلم  می‌شود، در حالی که رفاه فقط اینها نیست.

وی افزود: اسکان فرهنگیان باید در شان آنها باشد و آموزش و پرورش قصد ندارد، معلم را  در ایام نوروز روانه مدارس کند، شایسته معلم نیست در این اماکن اسکان یابد، اما چاره دیگری نداریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظام نامه رفاه فرهنگیان که در ابتدای وزارت بطحایی تنظیم شد اظهار کرد: درمان و بیمه تکمیلی فقط یک بخش از این نظام نامه است، باید پرسید ما کی توانسته‌ایم هزینه ایاب و ذهاب، سفر، پاداش عیدانه و... به معلمان بپردازیم؟

مجاوری افزود: در آستانه سال نو بسیاری معلمان حق التدریس هنوز حقوق نگرفته‌اند.خوب است نگاهی به سرانه آموزشی، تربیتی و ورزشی مدارس بیاندازیم. سرانه تربیتی بسیار پایین است و هنوز پول مهدکودک فرزندان، لباس خدمتگزاران، فوق العاده نوبت دوم مدیران مدارس، بخشی از بیمه تکمیلی کارکنان، بخشی از خرید خدمات و برون‌سپاری هنرستان ها، هزینه های  اداری ادارات کل و ۹ ماه حق التدریس شاغلین پرداخت نشده است.

مجاوری اضافه کاری کارمندان را یکی از عوامل افزایش بهره وری دانست و گفت: از شهریور سال گذشته بودجه‌ای برای اضافه کار ابلاغ نشده است و در حالی‌که می‌توانیم بر اساس ضوابط اجرایی بودجه تا ۱۷۵ ساعت اضافه کار داشته باشیم، نتوانسته‌ایم تا ۴۰ ساعت بیشتر بدهیم، چطور انتظار افزایش بهره وری را داریم؟.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه وقتی پایه بودجه آموزش و پرورش کم بسته شود، نمی‌شود کاری از پیش برد اظهار کرد: چندین بار اعلام کردیم بودجه امسال پاسخگو نیست و سال آینده هم شرایط همینگونه است؛ چرا باید کسورات سنوات معلمان استثنایی پرداخت نشود، در حالی که میانگین  حقوق معلمان حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است؟

مجاوری در پاسخ به اینکه تا کنون کدام بخش از مطالبات معلمان پرداخت و تسویه شده است اظهار کرد: تا کنون تنها حقوق، عیدی و حقوق کارکنان قراردادی و حق التدریس آزاد پرداخت شده است.

وی از عدم اجرایی شدن برخی مصوبات مجلس نیز انتقاد کرد و گفت: سه سال است قانون واریز یک درصد سود شرکت‌ها به حساب آموزش و پرورش مصوب شده، اما یک ریال دریافتی از این محل نداشتیم. شخص وزیر چند بار باید نامه بنویسد و پیگیری کند؟

 مشاور وزیر آموزش و پرورش ریشه مشکلات بودجه‌ای را عدم باور به هزینه‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای پاداش ۹۵ پرداخت کردیم، اما خرانه آن را در قالب تنخواه دیده و ما را دچار مشکل کرده است.

مجاوری در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه میانگین حقوق معلمان دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: این در حالی است که در کشورهای اطراف ما بیش از این‌ها دریافتی دارند و اگر بخواهید "خط فقر" را حساب کنید باید بینید چند نفر از معلمان ما زیر 2 میلیون تومان حقوق می‌گیرند؟ البته حقوق پرسنل آموزش و پرورش نسبت به بسیاری وزارتخانه‌های دیگر پایین‌تر است و معلم از این بی عدالتی رنج می‌برد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها