بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه ضمن بیان نکات زیست محیطی هنگام گردش در مناطق طبیعی این شهرستان تاکید کرد: به طبیعت در فصل رویش آن آسیب نزنیم.

تدبیر24»محمد فریدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه گردشگرانی که به شهرستان فیروزکوه سفر می‌کنند عموما قصدشان طبیعت‌گردی است، اظهار کرد: بزرگترین معضل گردشگری طبیعی در بخش محیط زیست پسماند است.

وی ادامه داد: متاسفانه گردشگران عموما پلاستیک، ظروف یکبار مصرف و سایر زباله‌های خود را در طبیعت باقی می‌گذارند اما بهتر است گردشگران شهرستان فیروزکوه هنگام ترک منطقه زباله‌های خود را جمع کنند و همراه خود ببرند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه زباله‌های باقی‌مانده از گردشگری سالیان طولانی در طبیعت باقی می‌ماند، تصریح کرد: این زباله‌ها علاوه بر اینکه چهره‌ منطقه را زشت می‌کنند سبب آلودگی آب و خاک آن می‌شوند.

فریدی با تاکید بر اینکه گردشگران به درختان و بوته‌ها آسیب نرسانند، گفت: هنگام گردشگری طبیعی حواسمان به درختان باشد و شاخ و برگ‌ آن‌ها را نشکنیم همچنین اگر آتش در مناطق طبیعی روشن می‌کنیم باید حتما پیش از خروج از منطقه از خاموش بودن آن مطمئن شویم تا همان شعله کوچک آتش باعث حریق در مراتع نشود.

وی در پایان بر آلوده نکردن آب تاکید و اظهارکرد: متاسفانه گاهی اوقات گردشگران زباله‌های خود را جمع می‌کنند و آن‌ها را داخل آب می‌ریزند. باید توجه داشته باشیم که این‌ آب برای شرب و کشاورزی استفاده می‌شود و آلوده شدن آن صدمات جدی در پی دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها