بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در سال ۹۶ فصلی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشت اما در نهایت توانست با شرایط خوبی این سال را به پایان برساند.
تدبیر24»تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که در سال‌های اخیر از جمله تیم‌های موفق ایران بوده است، در سال ۹۶ فصلی پر فراز ونشیب را پشت سر گذاشت.

ذوب‌آهن در پایان لیگ ۹۶-۹۵ در رتبه خوب چهارم و بالاتر از رقیب سنتی‌اش یعنی سپاهان قرار گرفت. اما کسب نکردن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و کنار رفتن از جام حذفی مدیران این باشگاه را مجاب کرد تا با مجتبی حسینی سرمربی وقت ذوب آهن قطع همکاری کنند.

ژنرال در ذوب آهن

در خرداد ۹۶ مسوولان باشگاه برای هدایت این تیم با امیر قلعه‌نویی به توافق رسیدند. قلعه نویی که با دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان دو بار در لیگ برتر ایران قهرمانی کسب کرده بود، این بار می‌خواست با ذوب آهن این موفقیت‌ها را تکرار کند. با حضور قلعه‌نویی بسیاری از بازیکنان این تیم که قصد جدایی از باشگاه را داشتند ترغیب شدند تا با باشگاه همکاری خود را ادامه دهند.

ذوب آهن با برگزاری یک اردو تدارکاتی در ترکیه پیش فصل خوبی را پشت سر گذاشت. به نظر می‌آمد که همه شرایط برای یک فصل خوب برای این تیم مهیا باشد. آن‌ها در اولین بازی خود در لیگ مقابل سیاه جامگان به تساوی دو بر دو رضایت دادند و در دومین بازی نیز مقابل گسترش فولاد با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسیدند. اما تساوی در دیدار بعدی و شکست در داربی اصفهان خبر از یک فصل سخت برای قلعه‌نویی و شاگردانش می‌داد.

ذوب آهن در پایان نیم فصل اول با کسب ۷ تساوی و ۴ شکست نتوانست انتظارات را برآورده کند. شاگردان قلعه‌نویی در این مدت فقط ۴ پیروزی به دست آوردند. آن‌ها در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی هم در ضربات پنالتی مقابل فجرسپاسی دسته یکی کاری از پیش نبردند تا شرایط برای این تیم بدتر از قبل شود. در آغاز نیم فصل دوم با جدایی ۳ بازیکن کلیدی این تیم یعنی دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور و احسان پهلوان و پیوستن آن‌ها به تراکتورسازی تبریز برای گذراندن دوران سربازی، ضربه دیگری به پیکر این تیم وارد شد. هر چند که ذوب آهن با جذب بختیار رحمانی و اکبر ایمانی سعی کرد تا جای این بازیکنان را پر کند.

نیم فصل دوم و بازگشت

نیم فصل دوم همانند نیم فصل برای ذوب آهن با تساوی آغاز شد. اما این بار قلعه‌نویی و شاگردانش آماده بودند تا نتایج بد نیم فصل اول را جبران کنند. آن‌ها موفق شدند تا با پیروزی در ۶ دیدار متوالی در لیگ برتر روزهای درخشانی را در پیش روی خود تصور کنند.

ذوب جایگزین نفت در لیگ قهرمانان آسیا

هم‌چنین قبل از شروع نیم فصل دوم، بنا بر اعلام ای اف سی، نفت تهران، قهرمان جام حذفی نتوانست مجوز حرفه‌یی مد نظر این نهاد را کسب کند تا این ذوب آهن باشد که با توجه به رتبه‌اش در لیگ ۹۶-۹۵ به عنوان چهارمین نماینده ایران در آسیا خود را برای حضور در بازی پلی آف این رقابت‌ها آماده کند. سفید و سبز پوشان اصفهانی موفق شدند با پیروزی برابر نماینده هند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ راه یابند.

هرچند که شکست مقابل سایپا در لیگ برتر هم‌چنین شکست مقابل الدوحیل قطر در اولین بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روند پیروزی‌های آن‌ها را قطع کرد اما پیروزی در دو دیدار بعدی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل لوکوموتیو ازبکستان و الوحده امارات و هم‌چنین قرار گرفتن در رتبه دوم لیگ برتر در پایان سال ۹۶ نوید روزهای خوبی را برای این تیم می‌دهد. در حالی که همه انتظار داشتند ذوب آهن در آخرین بازی خود در سال ۹۶ بتواند از سد الوحده امارات عبور کند، این تیم با نتیجه سه بر صفر از نماینده امارات شکست خورد تا بار دیگر ثابت شود که ذوب آهن در این فصل پر فراز و نشیب ظاهر شده است. در حال حاضر این تیم در رتبه دوم گروه خود در لیگ قهرمانان قرار دارد. با توجه به صعود زود هنگام الدوحیل، ذوب آهن باید برای صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها با لوکوموتیو و الوحده رقابت کند. هم‌چنین قلعه نویی و شاگردانش تلاش خواهند کرد تا در پایان فصل با قرار گرفتن در رتبه دوم ضمن کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، به ثبات گمشده‌اش دست پیدا کند.
برچسب ها: تدبیر24 ، ذوب آهن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها