بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
سالی که گذشت را حقیقتا باید سال مردم نامید. مردمی که همواره در بزنگاه‌های حساس، متحد با یکدیگر عمل کرده و کشور را از گردنه‌های سخت عبور دادند. در اردیبهشت ماه سال 96 همین مردم بودند که در مواجهه با بمباران تخریب‌ها علیه جریان اصلاحات و اعتدال بازهم به میانه‌روی آری گفتند. این مردم بودند که هنگام حمله تروریست‌ها به خانه ملت، انسجامی مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشتند. این مردم بودند که به شیوه‌های مسالمت‌آمیز درخواست‌های خود از مسئولان را مطالبه کردند و بازهم این مردم بودند که به‌رغم تمام مشکلات و شرایط سخت اقتصادی در کشور، پای ایران خود ایستادند.

تدبیر24»سالی که گذشت را حقیقتا باید سال مردم نامید. مردمی که همواره در بزنگاه‌های حساس، متحد با یکدیگر عمل کرده و کشور را از گردنه‌های سخت عبور دادند. در اردیبهشت ماه سال 96 همین مردم بودند که در مواجهه با بمباران تخریب‌ها علیه جریان اصلاحات و اعتدال بازهم به میانه‌روی آری گفتند. این مردم بودند که هنگام حمله تروریست‌ها به خانه ملت، انسجامی مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشتند. این مردم بودند که به شیوه‌های مسالمت‌آمیز درخواست‌های خود از مسئولان را مطالبه کردند و بازهم این مردم بودند که به‌رغم تمام مشکلات و شرایط سخت اقتصادی در کشور، پای ایران خود ایستادند.

سال 97 اما سال مسئولان است و در این میان مسئولانی که با رای مستقیم مردم به قدرت رسیده‌اند، گرچه ممکن است اختیاراتی محدود داشته باشند، اما مسئولیتی بیشتر در قبال مردم دارند. همه ما مسئولان با پشتوانه مردمی که نشان داده‌اند پای انتخاب‌شان می‌ایستند، باید تلاش کنیم تا سال 97 سال بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی در کشور باشد. باید در کنارهم تلاش کنیم سالی با نشاط برای جامعه رقم بزنیم و ایران عزیزمان را بی‌حد و حصر بالا ببریم.

در سالی که گذشت، بنده به عنوان جوان‌ترین عضو شورای شهر تهران، تا آنجا که در توان داشتم تلاش کردم تا نماینده خوبی برای نسل جوان کشور باشم. تلاش کردم تا نشان دهم باید به ما دهه شصتی‌ها اعتماد کرد و امور مهم را به هم‌نسلان ما سپرد. وعده‌هایم را فراموش نکردم، پیگیر نام‌گذاری خیابانی به نام دکتر مصدق شدم و گرچه در نهایت نشد تا نام مصدق بر خیابان کارگر شمالی بنشیند، اما در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت، نام مرد بزرگ تاریخ معاصر ایران برخیابان نفت گذاشته شد تا پس از این خیابان صنعتی که ملی شدنش مدیون دکتر محمد مصدق است، با نام او شناخته شود.

نام‌گذاری خیابان اما برخلاف آنچه که برخی از دوستان اصرار به بیانش دارند، تنها کاری نبود که در عمر هفت ماهه دوره پنجم شورای شهر تهران انجام شد. امسال با پیشنهاد بنده ردیف بودجه مشخص "نشاط اجتماعی" در بودجه سال 97 شهرداری گنجانده و تصویب شد. با پیگیری مجموعه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، آن بخش از دارایی‌های مردم تهران که خارج از وظایف ذاتی شهرداری هزینه می‌شد، به مسیر اصلی خود بازگشت. تغییرات قابل توجهی در سیستم مدیریت شهری به وجود آمده که البته نتایج آن در آینده ملموس‌تر خواهد شد.

خدا را شاکرم که تمام توان خود را برای انتقال صدای مردم تهران به مسئولان مربوطه به کار بستم و بارها در جلسات علنی و غیرعلنی شورای شهر و مسئولان مختلف، دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم را منتقل کردم. اما طبیعی است که کوتاهی‌هایی نیز رخ داده که اطمینان می‌دهم خارج از اختیار یا اراده ما صورت گرفته است. مواردی بوده که خواسته‌ایم اما نشده و نخواسته‌ایم اما شده. امیدوارم سال 97 سالی باشد که هنگام اعلام گزارش عملکردمان، با دستانی پرتر در مقابل مردم شریف تهران ظاهر شویم و قطعا هم چنین خواهد بود، چرا که دراز است ره مقصد و ما نوسفریم.

حجت نظری
عضو شورای شهر تهران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها