بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
فرمانده پیشین متروپلیتن پلیس لندن با اشاره به حادثه اخیر حمله به سفارت ایران در لندن اظهار داشت که منابع کافی از سوی پلیس برای حفاظت از این سفارتخانه اختصاص نیافته است.
تدبیر24»علی دیزایی که پیشتر مسئول عملیات پلیس لندن در منطقه کنزینگتون و چلسی بوده در گفت وگو با ایرنا به تشریح دیدگاه خود درباره عملکرد پلیس در حفاظت ازسفارتخانه ایران در لندن پرداخت و گفت: در منطقه کنزینگتون بیش از 120 سفارتخانه وجود دارد و یکی از اقدام های کلیدی پلیس این است که این ساختمان ها را که احتمال حمله علیه آنها وجود دارد، شناسایی کند.
وی افزود: تردیدی نیست که سفارتخانه ایران یکی از ساختمان هایی است که احتمال حمله علیه آن وجود دارد و بدین ترتیب این سئوال مطرح می شود که پلیس چه ارزیابی نسبت به خطرات ناشی از حمله احتمالی علیه آن صورت داده است. ناگفته پیداست که ارزیابی های صورت گرفته مناسب و کافی نبوده است، چرا که می شد جلوی این حمله را گرفت. 
دیزایی گفت: سئوال دیگر این است که پلیس چه منابعی را برای حفاظت از سفارتخانه ایران که به لحاظ امنیتی به شدت از ریسک بالایی برخوردار بوده در نظر گرفته است. می توانم به راحتی به شما به عنوان فردی که ازمقابل سفارت ایران و سفارت اسرائیل رد می شود، اعلام کنم منابع به مراتب بیشتری برای حفاظت از سفارت اسرائیل در قیاس با سفارت ایران در نظر گرفته شده است و این در حالی است که منابع حفاظت از ساختمان های دیپلماتیک که در معرض خطر قرار دارند بایستی با دقت تبیین شود. 
وی ادامه داد: من انتقادی نسبت به عملکرد پلیس در قبال سفارتخانه اسرائیل ندارم اما به نظرم سفارت ایران نیز بایستی از منابع حفاظتی متناسبی برخوردار باشد. در همین حال سفارتخانه ایران نیز بایستی به طور جدی به فکر تدابیر حفاظتی خصوصی باشد. سال ها پیش احتمال حمله به سفارت ایران پیش بینی نمی شد اما اکنون این رویداد اتفاق افتاده است. بنابراین اگر آنها از عملکرد پلیس لندن رضایت ندارند این مساله را بایستی مد نظر قرار دهند؛ در غیر این صورت ممکن است دوباره شاهد رویدادهای مشابهی باشیم که البته مایه شرمساری دولت انگلیس است که نتوانسته از یک ساختمان دیپلماتیک حفاظت کند. 
این فرمانده پیشین پلیس لندن در پاسخ به سئوالی درباره عملکرد پلیس در رابطه با آزاد کردن متعرضین به سفارت ایران گفت: قوانین انگلیس در این رابطه روشن است؛ زمانی که فردی دستگیر می شود پلیس 24 ساعت زمان دارد تا او را بازخواست کند. اگر پلیس به این نتیجه برسد که فرد بازداشت شده ممکن است دوباره مرتکب جرم و یا از کشور خارج شود می تواند جلو آزاد شدن وی را به قید ضمانت بگیرد. بر این اساس افسری که تصمیم گرفته متعرضین به سفارت را آزاد کند به درست یا غلط راضی شده که احتمال ارتکاب جنایت و یا فرار از کشور از سوی آنها کم است. اما من با توجه به مشاهداتم از این حادثه و با توجه به اینکه تعرض علیه سفارتخانه که خاک یک کشور محسوب می شود صورت گرفته معتقدم که نبایستی متعرضین آزاد می شدند چرا که این احتمال وجود دارد آنها دوباره جرم خود را تکرار کنند.
وی افزود:متعجب هستم چرا پلیس این افراد را به قید ضمانت آزاد کرده است. البته ممکن است این آزادی مشروط به شرایط خاصی باشد اما من معتقدم که آنها نبایستی آزاد می شدند و بایستی تا روز برگزاری دادگاه در بازداشت می ماندند.
دیزایی گفت: پلیس مسئول است که به طور کامل درباره این حادثه تحقیق کند. برخی از جرائم صورت گرفته بسیار جدی و نقض نظم عمومی به شمار می رود و پلیس نیازی به سفارت و یا دولت ایران ندارد که از این حادثه شکایت کند. این نهاد امنیتی سپس یافته های خود را به دادگاه ارائه خواهد داد تا قاضی تصمیم گیری کند؛ اما من حیرت زده خواهم شد اگر پلیس پیش از برگزاری دادگاه از آنها شکایت نکند. 
حمله به سفارت ایران در لندن در روز جمعه 18 اسفند 1396 توسط عده‌ای از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس صورت گرفت و آنان با بالا رفتن از دیوار سفارت ایران در لندن و ورود به بالکن سفارت، پرچم کشورمان را پایین آوردند.
کارشناسان امنیتی در جریان این حمله، نسبت به عملکرد پلیس لندن و واکنش آن انتقادات زیادی داشته وعنوان کردند که پلیس در این مورد نقش نظاره گر را داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها