بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: حمایت از تولیدات ملی و صنایع‌دستی محلی، همچنین معرفی جاذبه‌های صنعت و فرهنگ خوراک و صنایع‌دستی گیلان از مهم‌ترین علل برگزاری نوروز بازار است.
تدبیر24»«رضا مسرور» ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، اظهار کرد: برای پنجمین سال متوالی منطقه آزاد انزلی در آغاز بهار میزبان «نوروز بازار» است. جشنواره‌ای که در آن صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی منطقه و استان گیلان برای گردشگران عرضه شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی افزود: این بازار نوروزی که از اول فروردین لغایت پایان تعطیلات نوروزی در دو مکان واقع در فاز تجارت و گردشگری و پارک جنگلی چپرپرد منطقه برپا است، هنرمندان صنایع دستی و فعالین حوزه‌های مرتبط با سوغات و غذاهای محلی این منطقه، در قالب ۱۵۰ غرفه به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

وی گفت: حمایت از تولیدات ملی و صنایع دستی محلی، همچنین معرفی جاذبه‌های صنعت و فرهنگ خوراک و صنایع دستی گیلان از مهمترین دلایل برگزاری نوروز بازار است تا هنرمندان و تولید کنندگان بتوانند بدون واسطه اقدام به عرضه مستقیم تولیدات خود به گردشگران نوروزی منطقه نمایند. از سوی دیگر نوروز بازار فرصت مناسبی جهت بازاریابی مستقیم برای فعالین این عرصه بوده تا زمینه‌های معرفی و گسترش عرضه تولیدات و محصولات خود را در سطح کشور فراهم و تقویت نمایند.

مسرور تصریح کرد: از بخش‌های جالب توجه این نوروزبازار، برپایی غرفه عکاسی با لباس‌های محلی و بومی گیلان است که گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند به ثبت خاطرات خود از تعطیلات نوروزی در منطقه آزاد انزلی بپردازند.

وی ادامه داد: صنایع دستی ساخته شده با حصیر، چاشنی‌ها، شیرینی، ترشیجات و انواع خوراکی‌های محلی همراه با اجرای موسیقی فولکلور استان گیلان، فرصتی برای آشنایی بیشتر گردشگران با صنایع دستی و فرهنگ و رسوم غذایی گیلانیان پدید می‌آورد تا در کنار بهره برداری از امکانات و جاذبه‌های متنوع فرهنگی، هنری، گردشگری منطقه مسافرین با توانمندی‌های و غنای فرهنگی مردم گیلان آشنا شوند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها