بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
معرفی دانشگاه‌های جهان؛
دانشگاه "کارلف"(karlova) واقع در کشور جمهوری چک، یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپا است که سالانه تعداد زیادی دانشجو در رشته های مختلف می‌پذیرد.
تدبیر24»دانشگاه "کارلف"(karlova) ، که یک دانشگاه ملی است، در سال 1348 میلادی توسط امپراطور کارل چهارم در کشور جمهوری چک تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان و مهمترین موسسه آموزشی و علمی در جمهوری چک محسوب می‌شود. با این حال، این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مدرن و پویا و همچنین معتبر است. دانشگاه "کارلف" در حال حاضر 17 دانشکده دارد که از این تعداد، 14 دانشکده در "پراگ"(پایتخت و بزرگترین شهر کشور جمهوری چک)، دو دانشکده در"هرادِتس کرالووِه"(Hrodec Kralove) و یک دانشکده در"پِلژن"(Pilson) است.

این دانشگاه سه موسسه و شش مرکز تحقیقاتی دیگر نیز دارد.

بیش از 7000 نفر کارمند و 4000 نفر کادر آموزشی و تحقیقی در دانشگاه "کارلف" مشغول به کار هستند.

بیش از 42 هزار و 400 دانشجو(که حدود یک پنجم کل دانشجویان جمهوری چک است) در 270 رشته در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. 

هر ساله بیش از 5000 دانشجو از این دانشگاه با زبان انگلیسی فارغ التحصیل می‌شوند. 

رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شود

در  دانشکده پزشکی دانشگاه چالز ، رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی، تخصص‌های پزشکی و جراحی و پرستاری به زبان انگلیسی و چکی ارائه می‌شود.

کلیه رشته‌های مهندسی در دانشکده‌های مهندسی و علوم پایه تا مقطع دکترا به متقاضیان تحصیل در چک ارائه می‌گردد.

کلیه رشته‌های علوم انسانی تا مقطع دکترا به دو زبان انگلیسی و چکی ارائه می‌شود.

کلیه رشته‌های شاخه هنر در دانشکده‌های هنر دانشگاه کارلف به متقاضیان تحصیل در چک ارائه میگردد.

شهریه دانشگاه کارلف کشور چک

 هزینه‌های زندگی در جمهوری چک هم به طور متوسط ماهیانه حدود 700 الی 1000 یورو همراه با هزینه مسکن می‌باشد. هزینه خوابگاه در دانشگاه‌هایی که به دانشجویان خوابگاه ارائه می‌دهند ماهیانه بین 200 الی 250 یورو است.

بورسیه دانشگاه چالز در جمهوری چک

این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت برای تحصیل در رشته پزشکی است. برای دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های چک به زبان چکی، به صورت رایگان ابتدا پذیرش دوره پیش‌دانشگاهی گرفته می‌شود که علاوه بر یادگیری زبان چکی، دروس تخصصی مربوط به رشته خود را به زبان چکی باید بگذرانند، البته دانشگاه های کشور چک امتحان ورودی به صورت پایه‌ای دارند و کسانی وارد دانشگاه می‌شوند که امتحان ورودی را قبول شده باشند، در صورت عدم قبولی متقاضی مجبور به تکرار دوره می‌شود.

لازم به ذکر است رشته‌های هنر فقط به زبان چکی دانشجو می‌پذیرند و رایگان نمی‌باشد.

برای ثبت‌نام در دانشگاههای چک به زبان انگلیسی، دانشجو باید هزینه‌های مربوط به تحصیل خود را تقبل کند و داشتن نمره زبان آیتلس بالای پنج الزامی است.

دانشجوی متقاضی تحصیل در جمهوری چک در رشته‌های مهندسی، علوم انسانی، هنر برای مقطع تحصیلی کارشناسی باید از نظر سنی به 18 سال رسیده باشند و سن آنها با مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی بیشتر از 25 سال نباشد.

دانشجویانی که دارای مدرک فوق دیپلم و یا لیسانس از دانشگاههای سراسری، آزاد، پیام نور ، علمی کاربردی ایران هستند و قصد دارند رشته جدیدی را در جمهوری چک شروع کنند، از لحاظ سنی با مدرک فوق دیپلم و لیسانس نباید بیشتر از 28 سال باشند. در سنین بالاتر با مدرک لیسانس و فوق لیسانس، امکان صدور پذیرش از جانب دانشگاههای چک وجود دارد، این در حالی است که احتمال اخذ ویزا برای سنین بالاتر از 28 سال، کمتر از 10% است.

برچسب ها: تدبیر24 ، کارلف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها