بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
بــرنـامه‌اي بــراي بزرگداشت مقام زن و ميلاد حضرت زهرا(س) در تهران برگزار شده و واكنش‌هاي بسياري در پي داشته است.
تدبیر24»البته اين موضوع مهمي است كه كساني كه چنين برنامه‌هايي را طراحي و اجرا مي‌كنند بايد به ارزش‌هاي جامعه و باورهاي عمومي دقت كنند و نسبت به حرمتي كه باورهاي عمومي در جامعه دارد دقت كافي را داشته باشند. ولو اينكه اقدامي از نظر شرعي اشكالي نداشته باشد، مهم اين است كه اين اقدامات تابو شكني محسوب مي‌شود و نبايد اجازه دهيم، شهردار كه مدت كوتاهي است در اين مسند قرار گرفته متهم شود به اينكه از معيارها و ...

ارزش‌هاي فرهنگي جامعه عدول مي‌كند. من اين مساله را اينطور مي‌بينم؛ كساني كه به نحوي به دنبال اين هستند كه دولت را ناكارآمد نشان دهند يا به حضور آقاي نجفي در شهرداري معترضند، هر اقدامي را رصد مي‌كنند تا بر اساس آن بتوانند بعضي اقدامات را زير ذره بين ببرند. آقاي نجفي در اين كشور تجربه وزارت دارند و بسيار فرد باارزش و خبره‌اي هستند. مديران زيرمجموعه‌هاي شهرداري نبايد اجازه دهند اقدامات باعث تخريب بيشتر ايشان شود.

در مورد اين موضوع خاص، شايد بهتر بود كساني كه در اين مجموعه مدير هستند دقت بيشتري مي‌كردند، به اين دليل كه آقاي نجفي در جريان ريز برنامه نبوده‌اند. اين برنامه براي تجليل از زنان و به مناسبت ميلاد حضرت زهرا(س) برگزار شده، كساني كه جزييات برنامه را طراحي مي‌كنند بايد دقت كنند كه فرصت را در اختيار رصد‌كنندگان قرار ندهند كه سوءاستفاده‌هايي از آن صورت گيرد. ما در يك جامعه اسلامي زندگي مي‌كنيم و مردم به اين مساله به عنوان يك تابو نگاه مي‌كنند و مسوولان بايد دقت نظر كافي را داشته باشند. در حال حاضر در شرايطي هستيم كه بايد شرايط آرام و مطلوبي داشته باشيم كه بتوانيم در آن اقدامات مثبت را پيش ببريم. به عنوان يك شهروند و يك ايراني فكر مي‌كنم دامن زدن به اين قضايا از سوي هر كسي كه باشد، تنها و باعث مي‌شود جامعه از نظم و آرامش دور شود. چرا اقدام شايسته شهرداري را در معرفي زنان فرهيخته در قالب بيلبورد در سطح شهر ديده نمي‌شود. بايد از اين اقدام قدرداني شود. اقدامي كه در آن زنان فرهيخته ايران در بزرگراه‌ها به جامعه معرفي مي‌شوند.

كساني كه نسبت به اين موضوع معترضند با بيان اين مساله در رسانه‌هاي عمومي جز ايجاد التهاب نتيجه ديگري نمي‌گيرند. اگر اين اقدامات وجه قانوني دارد، پيگيري‌هاي لازم را انجام دهند، بازگو كردن اين مسائل در رسانه‌ها و افكار عمومي جامعه باعث مي‌شود جامعه دچار تلاطم و آشفتگي شود و به تدريج باعث مي‌شود عده‌اي با كساني كه با اين رفتارها مخالفند، به درست يا غلط، مقابله كنند. اين شان مجموعه مديران ارشد نظام و به خصوص شان روحانيت را تضعيف مي‌كند، روحانيت بايد دقت كند كه رفتارش به گونه‌اي نباشد كه به عنوان مداخله‌گر در تمام امور تلقي شود. جايگاه روحانيت هدايتگري و جهت دهي به رفتار ديني است. اين نيست كه بخواهد فرياد بر بياورد كه ما مي‌گيريم و مي‌بنديم. اين رفتارها باعث ايجاد حساسيت بيشتر در جامعه شده است.



اشرف بروجردی
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها