بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
براساس بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت مراجعین به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سال گذشته، حدود ۴۹ درصد مراجعین به این مراکز در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال قرار داشته و ۶۲ درصد از آنها زنان بوده‌اند. همچنین ۵۰ درصد از مراجعین به این مراکز تحصیلات لیسانس به بالا داشته‌اند.
تدبیر24»برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط در قانون بودجه سال ۹۶ و همچنین لایحه بودجه سال ۹۷ دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان شامل حمایت از ایجاد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده، برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در امر ازدواج، حمایت از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان و حمایت از برنامه مشاوره و تحکیم خانواده بوده است.

همچنین از دیگر اقدامات مرتبط با مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، توسعه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و تسهیل صدور مجوز آن و ترویج فرهنگ استفاده از مشاوره بوده است که از این میان می‌توان به ۱۸۰ مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور اشاره کرد.

فراخوان طراحی لوگو مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به منظور ترویج امر مشاوره و هویت بخشی به مراکز و برگزاری دوره تربیت مربی برای کارگاه‌های مرتبط جهت آموزش به جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان در سراسر کشور نیز از دیگر اقدامات دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان در سال گذشته بوده است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج

کارگاه‌های آموزشی ازدواج شامل کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج (اهداف ازدواج و معیارهای انتخاب همسر و...)، کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی حین ازدواج (مهارت‌های ارتباطی ویژه دوران عقد و...) و کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی بعد از ازدواج (مهارت‌های حل مساله، حل اختلاف، فرزندپروری و ...) هستند که در ۹ ماهه اول سال ۹۶ تاکنون تعداد ۲۵۳۹ کارگاه در سراسرکشور توسط اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و سمن‌های فعال در حوزه ازدواج برگزار شده است.

بر اساس گزارش عمکلرد معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته، ۶۴  مجوز به مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تا پایان بهمن ماه ۹۶ اعطا شده است.

همچنین بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت مراجعین به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سال گذشته نشان دهنده ضرورت توجه بیشتر و تقویت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده است. براساس همین گزارش‌ها  حدود ۴۹ درصد مراجعین به این مراکز در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال قرار داشته‌اند و حدود ۶۲ درصد از مراجعین به این مراکز زنان بوده‌اند. همچنین حدود ۵۳ درصد مراجعین به این مراکز مجرد بوده و حدود ۵۰ درصد مراجعین به این مراکز تحصیلات لیسانس به بالا دارند.

این گزارش‌ها نشان می‌دهند حدود ۳۷ درصد از آنها شاغل، ۱۶درصد خانه‌دار و ۱۵ درصد بیکار هستند. حدود ۳۶ درصد این افراد برای مشکلات خانوادگی ۳۶ درصد برای مشکلات روانی- رفتاری، حدود ۱۰ درصد برای مشکلات زوجین و حدود ۱۹ درصد مشاوره پیش از ازدواج به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

اقدامات حمایتی از مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده

از اقدامات دیگر دفتر برنامه‌ریزی معاونت ساماندهی حمایت مالی از ۳۴ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده منتخب در کشور و معرفی تعدادی از مراکز منتخب به معاونت توسعه منابع و پشتیبانی جهت استفاده همکاران از خدمات مشاوره به صورت رایگان بوده است.  

برچسب ها: تدبیر24 ، مراجعین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها