بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
عضو کمیسیون انرژی:
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای همه مشخص است که استفاده از کالای ایرانی منجر به رونق اقتصادی و به راه افتادن چرخه صنعت می‌شود، اما مصرف کالای ایرانی به این معنا نیست که ما هر کالایی را به مردم عرضه کنیم و انتظار داشته باشیم تا مردم آن را بپذیرند.

تدبیر24»محمد خالدی سردشتی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با حمایت از کالای ایرانی که شعار سال است، بیان کرد: مقام معظم رهبری با توجه به شرایط کشور سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نامیده‌اند که به مسائل اقتصادی کشور برمی‌گردد. در چند سال اخیر مهم‌ترین مشکلات کشور در حوزه اقتصاد بوده است،بر این اساس  امسال باید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در این زمینه عمل شود.

وی در ادامه گفت: در درجه اول قوه قضاییه، مقننه و دولت باید طی برنامه‌ معین و قابل تحقق در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. ما باید به سمتی حرکت کنیم که از کالاهای داخلی استفاده کنیم و این امر برای همه مشخص است که استفاده از کالای ملی یاعث رونق اقتصاد و به راه افتادن چرخه اقتصاد بخصوص در حوزه صنعت می‌شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس، گفت: ما باید کالای باکیفیت و قابل رقابت تولید کنیم تا اگر تصمیم به صادرات آن گرفتیم قیمت و کیفیت آن مطلوب باشد. امروز مردم آگاه شده‌اند و محصولات داخلی را با محصولات خارجی مقایسه می‌کنند لذا ما باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهیم و اگر قوانین بازدارنده‌ای بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد باید اصلاح شود.

وی افزود: با یک هم‌فکری و برنامه‌ریزی بدون آنکه قانون جدیدی را در دستور کار قرار دهیم می‌توان در جهت تحقق شعار سال گام برداشت؛ چرا که حمایت از کالای ایرانی در ارتباط با اقتصاد کشور است. امروز از هر کسی سوال شود می‌گوید در ایران ظرفیت بهداشت، درمان و اکثر موارد مطلوب است اما اقتصاد از سطح پایین تا بالاترین سطح دارای مشکل است.

وی در پایان گفت:‌ کالای ایرانی باید کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد و قابل رقابت باشد. به عنوان مثال برخی از ماشین‌های تولید داخل را با این قیمت و کیفیت هیچ کشوری نمی‌خرد و این یعنی کار ما دچار مشکل اساسی است. مصرف کالای ایرانی به این معنا نیست که ما هر کالایی را به مردم عرضه کنیم و انتظار داشته باشیم تا کالای خارجی را کنار بگذارند. کیفیت و قیمت محصول مهم است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها