بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید این تیم در دو بازی تدارکاتی مقابل تونس و الجزایر از نظر دفاعی عملکرد خوبی نداشته است.
تدبیر24»تیم ملی فوتبال ایران در ایام نوروز دو بازی دوستانه انجام داد که حاصل آن باخت یک بر صفر مقابل تونس و برد ۲ بر یک مقابل الجزایر بود.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازی تیم ملی مقابل الجزایر اظهار کرد: شروع خیلی خوبی داشتیم و با دو کار ترکیبی خوب به گل رسیدیم و دو گل خوب زدیم. الجزایر تیم قدرتمندی بود. در ادامه و به خصوص در نیمه دوم الجزایر فشار خوبی به تیم ما آورد. بر خلاف همیشه که خوب دفاع می‌کردیم، در این دو بازی تدارکاتی اشتباهات زیادی در خط دفاع وجود داشت و موقعیت‌های زیادی به حریف دادیم. البته خط دفاعی ما در این دو بازی کامل نبود اما اگر این گونه فرصت‌ها را در جام جهانی به رقبا بدهیم، قطعا گل می‌خوریم.

دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران با بیان این که در برخی از پست‌ها نفرات اصلی مشخص شدند، گفت: بازیکنان شاغل در خارج از کشور شرایط خوبی دارند. آن‌ها مسلط‌تر و قوی‌تر بازی می‌کنند. کی روش هم گفته که بازیکنان داخلی شرایط لازم برای جام جهانی ندارند. شاید این موضوع به خاطر فشردگی لیگ برتر و خستگی بازیکنان باشد. امیدوارم در اردوهای بعد از لیگ، این شرایط را به دست بیاورند.

او درباره این که هنوز ترکیب تیم ملی کامل نشده و کی‌روش در حال محک زدن بازیکنان است، خاطرنشان کرد: کی‌روش دنبال این است تیمش را لو ندهد. هنوز در یکسری پست‌ها ابهام دارد و وضعیت آنها را بررسی می‌کند. آزمون و طارمی نشان دادند در خط حمله شرایط بهتری نسبت به بقیه دارند. دیروز متاسفانه تعویضی‌های ما خوب بازی نکردند. اشتباهات و خطاهای زیادی هم از شجاعی دیدیم.

کربکندی درباره عملکرد هم‌گروهی‌های ایران در جام جهانی و پیروزی پر گل اسپانیا مقابل آرژانتین گفت: اسپانیا شرایطش با بقیه تیم‌ها متفاوت است. آنها جزو قوی‌ترین تیم‌های حال حاضر دنیا هستند و بازیکنان بسیار آماده‌ای دارند. پرتغال چند روز قبل ۳ بر صفر به هلند باخته است. البته نمی‌توان به نتایج بازی‌های دوستانه اعتنا کرد. با این حال وقتی اسپانیا شش گل می‌زند، یعنی شرایط روحی و روانی خوبی دارد.

او درباره خواسته کی‌روش برای در اختیار داشتن بازیکنان لیگ برتری به خصوص بازیکنان استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: اگر بخواهید به دور از تعصب نگاه کنید، ما در جام جهانی شانس زیادی نداریم. باید برای آماده سازی بهتر بازیکنان تعامل کرد. تیم ملی، استقلال و پرسپولیس جلسه بگذارند و درباره بازیکنان به تفاهم برسند. باشگاه‌ها هم طرفداران زیادی دارند. آنها هزینه بازیکن را می‌دهند. پول بازیکن از باشگاه است. نمی‌توان گفت بازیکن به تیمش نرود. به نظرم با تعامل این کار را انجام دهند. حداقل بازیکنانی را که به طور قطعی در جام جهانی حضور دارند، به اردوها ببرند.

سرمربی سابق ذوب آهن با اشاره به گروه ایران در جام جهانی با شرکت اسپانیا، پرتغال و مراکش گفت: در گروهی هستیم که نباید از تیممان انتظار زیادی داشته باشیم. در گروه سختی هستیم و اگر بازی اول با مراکش به مشکل بخوریم، کارمان خیلی سخت می‌شود. به هر شکل با تعامل و برگزاری فشرده بازی‌ها، بازیکنان می‌توانند زمان بیشتری در اختیار تیم ملی باشند.

او با اشاره به افزایش اشتباهات دفاعی در تیم ملی گفت: در دو بازی اخیر بر خلاف گذشته که تیم ملی در کار دفاعی خوب بود، در هر دو بازی نظم دفاعی را نداشتیم. شاید ترکی کامل نبوده اما در بازی‌های تدارکاتی و مقدماتی جام جهانی که تیم‌های ضعیف تری بودند، نظم دفاعی خوبی داشتیم اما با تغییراتی که در خط دفاعی به وجود آمده، ‌نظم خط دفاع ما از بین رفته است. برابر تونس و الجزایر به راحتی دریبل خوردیم و اجازه سانتر کردن دادیم. مقابل الجزایر به راحتی گل خوردیم. هنوز اعتماد به نفس و شرایط روحی بازیکنان خوب نیست. هر چند دروازه‌بان ما توپ‌های خوبی را گرفت اما روی یک ارسال ساده گل خوردیم. معلوم است که مقابل بازیکنان بزرگ کارمان سخت است. متاسفانه روی ارسال از کناره‌ها دروازه‌بان‌های ما تسلط لازم را ندارند. باید با تعامل میان باشگاه‌ها و تیم ملی هر دو طرف سود کنند.

برچسب ها: تدبیر24 ، جام جهانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها