بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
هواداران پرشمار سپیدرود رویای حضوری پرقدرت و موفق را در لیگ برتر داشتند اما با توجه به بی‌ثباتی در مدیریت این باشگاه روزهای خوبی را همراه با این تیم تجربه نکردند.
تدبیر24»برد دراماتیک سپیدرود مقابل نساجی مازندران در یازدهم اردیبهشت ۹۶ مجوز حضور این تیم را در لیگ برتر امضا کرد. حضور نماینده گیلان نوید روزهای خوب و پیشرفت فوتبال گیلان را می‌داد. علی‌نظر محمدی که سپیدرود را به لیگ برتر رسانده بود، همراه این تیم به لیگ برتر آمد تا اولین حضورش به عنوان سرمربی در لیگ برتر را تجربه کند.

نظر محمدی تا هفته پانزدهم همراه این تیم بود اما مالک جدید باشگاه او را کنار گذاشت. امید رضا روانخواه به عنوان سرمربی جدید سپیدرود معرفی شد. او با ۲۹ سال سن، رکورددار جوان‌ترین سرمربی تمام ادوار لیگ برتر شد. روانخواه مدت کوتاهی مهمان سپیدرود بود و با یک برد و یک شکست از سمتش برکنار شد.

مالک جدید دیگر باشگاه، علی کریمی را به عنوان سرمربی سپیدرود معرفی کرد. کریمی اکنون هشت هفته است که این تیم را همراهی می‌کند. نتیجه حضور کریمی در این هشت هفته دو برد، دو تساوی و چهار شکست بود.

در این مدت علی کریمی کم حاشیه‌ساز نبوده است. دعواهای او با فدراسیون فوتبال ایران و مخصوصا شخص مهدی تاج، جنجال‌ساز شد تا این حد که علی کریمی بعد از چند هفته نشستن روی نیمکت مربیگری سپیدرود، در تاریخ بیستم بهمن ماه در نامه‌ای به مالک و هواداران این باشگاه از سمت خود استعفا کرد. او معتقد بود که این حاشیه‌ها شاید به روند فنی تیمش آسیب برساند و به این دلیل از سمتش استعفا داد.

چند ساعت پس از این نامه، جواد تن‌زاده با استعفای کریمی مخالفت کرد.

مدیرت آشفته سپیدرود تنها در یک فصل

علاوه بر تغییرات متعدد در کادر فنی این تیم، شاهد جابه‌جایی‌های زیادی در مالکیت سپیدرود بودیم. قبل از شروع فصل ۹۸-۹۷ لیگ برتر، رییس هیات فوتبال استان گیلان گفته بود که سپیدرود متعلق به هیات فوتبال این استان است و می‌خواهند در اولین فرصت این باشگاه را واگذار کنند. سپیدرود پس از مدتی به مدیرعاملش یعنی آرش مومنی واگذار شد. اما در اواخر آذر ماه سال ۹۶ ناگهان شخصی به نام کیومرث بیات از طرف هیات فوتبال استان گیلان به عنوان مالک جدید سپیدرود اعلام شد. بیات، علی نظر محمدی را برکنار کرد و امیدرضا روانخواه را جایگزین او کرد.

به صورت طنزآلودی پس از حدود بیست روز  وضعیت مالکیت این تیم باز هم تغییر کرد و جواد تن‌زاده به عنوان مالک و مدیر عامل جدید سپیدرود معرفی شد. تن‌زاده بلافاصله پس از حضورش در تیم، علی کریمی را جایگزین امیدرضا روانخواه کرد.

تغییر در مالکیت این تیم پر طرفدار گیلانی، ضررهای زیادی به سپیدرود رساند. تغییر در مالکیت، مساوی با تغییر در کادر فنی شد. شاید ضعف و عدم نتیجه‌گیری سپیدررود در اولین حضورش در لیگ برتر، نتیجه بی‌ثباتی در مدیرت این تیم باشد. این گونه اتفاقات در حد خودش بی نظیر است و شاید فقط در ایران شاهد این گونه اتفاقات باشیم.

تیم فوتبال سپیدرود رشت هم اکنون با ۲۳ امتیاز که حاصل شش پیروزی، پنج تساوی و ۱۴ شکست است، در رده ۱۴ لیگ برتر ایران قرار دارد. شش بازی دیگر تا پایان فصل۹۶-۹۷ لیگ برتر ایران باقی است. تیم‌های رده سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم یعنی نفت تهران (۲۴امتیاز)، سپیدرود (۲۳ امتیاز) و استقلال خوزستان (۲۳ امتیاز) برای بقا در لیگ باید بجنگند. البته تیم فوتبال سیاه‌جامگان با ۱۵ امتیاز اولین گزینه برای سقوط به لیگ دست یک است.

باید منتظر باشیم که ببینیم که آیا تنها نماینده استان گیلان می‌تواند با عمل کرد خوب مدیریت و کادر فنی‌اش در لیگ برتر باقی بماند یا خیر.

برچسب ها: تدبیر24 ، سپیدرود
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها