بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی گفت: امروزه می‌توانیم با استفاده از راهکارهای مختلف استفاده از ظروف و کیسه‌های پلاستیکی را تا حد امکان کاهش دهیم.

تدبیر24»رضا ابراهیم در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه گردشگران طبیعت نباید هیچ اثری از خود در طبیعت به جا بگذارند، اظهار کرد: می‌توان به‌راحتی ظروف و کیسه‌های پلاستیکی را جایگزین کرد. برای مثال امروزه کیسه‌های پارچه‌ای به راحتی پیدا می‌شود و حتی از ظروف خانگی و پیک نیکی می‌توان به جای ظروف یکبار مصرف استفاده کرد.

دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی ادامه داد: گردشگران طبیعت نه‌تنها باید از زباله ریختن در طبیعت خودداری کنند بلکه در صورت امکان سعی کنند زباله‌هایی که دور و اطرافشان ریخته شده را جمع  و به محل‌های تعبیه شده برای جمع‌آوری زباله منتقل کنند.

ابراهیم با بیان اینکه درحال حاضر یکی از معضلات اصلی زیست محیطی کیسه‌ها و زباله‌های پلاستیکی هستند، گفت: تجزیه این مواد در طبیعت حتی ممکن است که تا ۵۰۰ سال زمان‌ ببرد و طی این مدت این زباله‌ها علاوه بر زشت کردن چهره طبیعت سبب آلوده شدن خاک می‌شوند و اگر داخل رود ریخته شوند آب را آلوده می‌کنند.

به گفته ابراهیم در حال حاضر بیشترین زباله‌ای که به دریاها و اقیانوس‌ها می‌ریزد ظروف و مواد پلاستیکی هستند که در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی در پایان با تاکید بر اینکه با تغییر رفتار و الگو می‌توانیم میزان مصرف زباله‌های پلاستیکی را کاهش دهیم، تصریح کرد: به‌راحتی می‌توان با یکی از معضلات بزرگ زیست محیطی مقابله کرد تا هم طبیعت چهره زیباتری داشته باشد و هم آب و خاک آلوده نشوند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها