بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
حجت نظری تشریح کرد:
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران سه اولویت مدیریت شهری در سال جدید را تشریح کرد.
تدبیر24» حجت نظری با تشریح اولویت‌های مدیریت شهری در سال جدید، گفت: قطعا یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری در سال 97، توجه به حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

وی با بیان اینکه در بحث حمل و نقل بخصوص ریلی باید جدی‌تر وارد شویم، گفت: با اینکه نیازمند احداث خطوط جدید مترو هستیم اما اولویت ما باید تجهیز و به‌روزرسانی خطوط فعلی باشد چرا که در حال حاضر فاصله حرکت قطارها در برخی خطوط زیاد است و این مساله علاوه بر افزایش تراکم مسافر، موجبات نارضایتی مردم را نیز فراهم کرده است و بر همین اساس لازم است به سمتی پیش رویم که قطارها افزایش یابند و قطارهای فعلی نیز نوسازی شوند.

وی با بیان اینکه لازم است که ناوگان اتوبوسرانی نیز نوسازی و افزایش یابد، گفت: متاسفانه حدود نیمی از اتوبوس‌های موجود فرسوده است و حدود 1500 دستگاه اتوبوس کم داریم و امیدواریم بتوانیم در سال جاری تا حد قابل توجهی این کاستی‌ها را جبران کنیم.

نظری با بیان اینکه توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر در دستور کار قرار خواهد گرفت، گفت: ما در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی رویکرد متفاوتی داشتیم و اتفاقاتی که در راستای خواست عمومی بود رخ نداده و شهرداری عمدتا در گذشته کارهایی را انجام می‌داده که در حیطه وظایف و ماموریت‌های شهرداری نبوده است و بیشتر شهرداری مایل بود که در حوزه‌های ماموریتی بهزیستی، وزارت ارشاد، میراث فرهنگی و ... وارد شود و این مساله عملا باعث شد که شهرداری را از پرداختن به ماموریت‌های اصلی فرهنگی باز دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید در حوزه فرهنگی به ریل اصلی خود برگردد، گفت: در این راستا لازم است شهرداری به بحث سلامت جسم و روان جامعه توجه ویژه‌ای کند و از طریق توسعه ورزش، نشاط اجتماعی و جلب مشارکت بیشتر مردم زمینه را برای کارهای فرهنگی فراهم کند.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار و چارت اداری شهرداری تهران از دیگر ماموریت‌های مدیریت شهری در سال جدید است، گفت: متاسفانه شاهدیم در بخش‌هایی از شهرداری تهران موازی‌کاری صورت می‌گیرد مثلا در حوزه فرهنگی هم معاونت فرهنگی و اجتماعی فعال است و هم سازمان فرهنگی و هنری و این در حالی است که در حوزه حمل و نقل نیز علاوه بر معاونت حمل و نقل، سازمان ترافیک نیز فعال است و این موازی‌کاری‌ها تا حد زیادی شهرداری را دچار اصطلاک درونی کرده است که می‌توان با اصلاح ساختار، هزینه‌ها را کاهش داد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها