بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
یک استادیار اکولوژی گیاهی دانشگاه شهید بهشتی ضمن ارایه توصیه‌های زیست محیطی برای روز طبیعت گفت: شهرداری‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی، زندگی مسالمت آمیز در کنار طبیعت را به شهروندان بیاموزند.

تدبیر24»دکتر احمدرضا محرابیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌ سنتی و دینی ما گیاه و پوشش گیاهی از تقدس برخوردار هستند، اظهارکرد: متاسفانه گره زدن سبزه و پوشش گیاهی آیینی است که ما ایرانیان برخی اوقات در روز ۱۳ فروردین انجام می‌دهیم و معتقد هستیم که این کارخوش یمن است ولی در حقیقت این کار می‌تواند به فضای سبز آسیب برساند وباید از هرگونه آسیب به فضای سبز خودداری کرد.

وی تاکید کرد: بذرهایی که در ایام پیش از نوروز مثل نارنج یا گندم کشت شده است به هیچ عنوان نباید در مناطق طبیعی رها شوند چرا که ممکن است گونه‌ای غیر بومی برای یک منطقه محسوب شوند. در این صورت پوشش گیاهی آن منطقه را تخریب می‌کنند.

این استادیار اکولوژی گیاهی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه گیاهان در آستانه فصل رویش هستند، تصریح کرد: گردشگران طبیعت با گیاهان و پوشش گیاهی مانند موجود زنده‌ای که نفس می‌کشد برخورد کنند.

محرابیان در پایان با تاکید بر اینکه نباید از موجودات زنده‌ای مانند خزندگان یا دوزیستان سر سفره هفت‌سین استفاده کرد، گفت: گاهی اوقات مشاهده می‌شود که روز ۱۳ فروردین ماهی‌ قرمزها در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها رها می‌شوند که این کار می‌تواند آسیب جدی به محیط زیست وارد کند بنابراین توصیه می‌کنم اگر ماهی قرمز خریداری می‌شود پس از ایام نوروز نیز در خانه از آن نگهداری شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، طبیعت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها