بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۰۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
جهان فوتبال مهاجم‌های بزرگی داشته که برخی از آنها تاریخ این ورزش را عوض کردند.
تدبیر24»مهاجم‌ها بهترین لحظات مسابقه‌های فوتبال را رقم می‌زنند و در تعیین نتایج تاثیر مستقیم دارند. اغلب ستارگان برتر جهان در این پست ظاهر می‌شوند و نقش مهمی در طول تاریخ این رشته داشتند. در ادامه به ۲۱ مهاجم برتر جهان اشاره می‌شود.

آلفردو دی استفانو

مهاجم آرژانتینی-اسپانیایی با حضورش در رئال مادرید باعث شد تاریخ فوتبال تغییر پیدا کند. سفیدپوشان با دی استفانو پنج سال پیاپی قهرمان جام قهرمانان اروپا شدند.

پله

ادسون آرانتس دو ناسیمینتو ملقب پله به عقیده افراد زیادی بهترین بازیکن تاریخ جهان است. مهاجم برزیلی با احتساب بازی‌های دوستانه ۱۲۸۲ گل به ثمر رساند. او تنها بازیکنی است که توانست سه قهرمانی در جهان را با تیم ملی کشورش تجربه کند.

گارینشا

گل‌ها و دریبل‌های مهاجم برزیلی باعث شد او لقب "شادی مردم" را به خود اختصاص دهد. او از مشکل جسمانی‌اش (کوتاه بودن پای چپش) بهره برد و توانست حریفان را با دریبل‌هایش فریب دهد. گارینشا از ۷۰ بازی ملی تنها یک دیدار را با شکست پشت سر گذاشت.

فرانس پوشکاش

او اسطوره تیم ملی مجارستان و باشگاه هانود بود اما به خاطر جنگ داخلی در سال ۱۹۵۷ به کشورش بازنگشت. پوشکاش یک سال بعد در ۳۱ سالگی با رئال مادرید قرارداد امضا کرد و خیلی زود توانایی‌اش در گلزنی را نشان داد.

اوزه‌بیو

"مروارید سیاه" در سال ۱۹۶۰ فوتبال اروپا را متحول کرد. او آمار بیش از یک گل در هر بازی را به ثبت رساند. درگذشت اوزه‌بیو در سال ۲۰۱۴ پرتغال را در یک غم بزرگ فرو برد و سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام شد.

جورج بست

مهاجم ایرلندی یک بازیکن مستعد در طول دوران حضورش در منچستریونایتد بود. شهرت او فراتر از جهان فوتبال رفت و در سال ۲۰۰۶ فرودگاه بلفاست به منظور گرامی‌داشت او نامش را تغییر داد. بست یک سال قبل از این تاریخ درگذشته بود.

گرد مولر

او بیش از ۶۰۰ گل برای بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان به ثمر رساند. مهاجم آلمانی توانست همه عناوین ممکن را در فوتبال اروپا به دست آورد.

یوهان کرویف

او فوتبال هلند و جهان را متحول کرد. امضای قراردادش با بارسلونا گران‌ترین انتقال جهان شد. مهاجم هلندی بیش از ۴۰۰ گل به ثمر رساند.

تئوفیلو کوبیاس

او با به ثمر رساندن بیش از ۵۰۰ گل به بهترین بازیکن تاریخ پرو تبدیل شد. مهاجم اهل پرو در سال ۱۹۷۵ قهرمان کوپا آمه ریکا شد و سه جام جهانی را تجربه کرد.

ماریو کمپس

مهاجم آرژانتینی با پیراهن والنسیا دو پیچیچی (جایزه بهترین گلزن لالیگا) و یک کفش طلا کسب کرد. گل‌های او در فینال جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین جام قهرمانی را به تیم ملی کشورش رساند.

گری لینکر

او مهاجم گلزنی در تیم ملی انگلیس در دهه ۸۰ و ۹۰ بود. لینکر سابقه حضور در بارسلونا را دارد. بازیکن انگلیسی برترین گلزن جام جهانی ۱۹۸۶ شد.

مارکو فان‌باستن

او عضو خط حمله ترسناک میلان بود که از سه مهاجم هلندی تشکیل شده بود. در کنار فان باستن، فرانک رایکارد و رود گولیت بازی می‌کردند. مهاجم هلندی به خاطر مهارت در گلزنی برنده سه توپ طلا و دو کفش طلا شد.

اوگو سانچس

مهاجم مکزیکی برنده پنج جایزه پیچیچی، بیش از ۵۰۰ گل در دوران بازی‌اش به ثمر رساند. او در اسپانیا با پیراهن رئال مادرید، اتلتیکومادرید و رایو وایکانو بازی کرد.

روماریو

مهاجم برزیلی بهترین گلزن تاریخ فوتبال با پیراهن تیم ملی کشورش است. او توانست در بازی‌های دوستانه و رسمی برای سلسائو ۷۶۸ گل به ثمر برساند. روماریو در اسپانیا با پیراهن بارسلونا و والنسیا به میدان رفت. او به همراه برزیل قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ شد.

رونالدو نازاریو

مهاجم برزیلی بیش از ۴۰۰ گل در دوران ورزشی‌اش به ثمر رساند. این آمار می‌توانست بهتر باشد اما چند آسیب دیدگی شدید این اجازه را به او نداد. رونالدو دو جام جهانی و دو کوپا آمه ریکا را به همراه سلسائو فتح کرد. او در لالیگا با پیراهن بارسلونا و رئال مادرید توانست جایزه پیچیچی کسب کند.

تیری آنری

او برترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه و آرسنال است. "تیتی" به همراه کشورش فاتح جام جهانی و یورو شد. آنری همچنین با پیراهن بارسلونا قهرمانی در لیگ قهرمانان را در سال ۲۰۰۹ تجربه کرد.

کریستیانو رونالدو

او برترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید و لیگ قهرمانان اروپا است. مهاجم پرتغالی در سطح باشگاهی و تیم ملی قهرمانی در اروپا تجربه کرده است.

لیونل مسی

مهاجم آرژانتینی برترین گلزن تاریخ لالیگا و تیم ملی محسوب می‌شود. او برنده پنج توپ طلا و سه کفش طلا است.

علی دایی

او  برای تیم ملی ایران ۱۴۹ بار به میدان رفت و توانست ۱۰۹ به گل به ثمر برساند. دایی بهترین گلزن تاریخ تیم های ملی در جهان است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها