بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
رهبر کره‌شمالی امروز (یک‌شنبه) در کنسرت ستارگان پاپ کره‌جنوبی در پیونگ‌یانگ حضور یافت.
تدبیر24»بنا بر اعلام وزارت فرهنگ کره جنوبی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و همسرش امروز (یک‌شنبه) در کنسرت ستارگان پاپ همسایه جنوبی این کشور که در پیونگ یانگ برگزار شده است، حضور یافته‌اند.

این اولین گروه موسیقی کره جنوبی بوده است که از بیش از یک دهه گذشته به کره شمالی می‌رود. کیم جونگ اون هم اولین رهبر کره شمالی است که به تماشای اجرای یک گروه هنری از همسایه جنوبی کشورش می‌رود.

این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی امروز مانور نظامی مشترک سالانه خود را آغاز کردند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، به دلیل مذاکرات پیش روی این دو کشور با کره شمالی، از گستردگی این رزمایش در مقایسه با سال‌های قبل کاسته شده است. در مانور امسال که قرار است یک ماه طول بکشد، چند هفته از مدت این رزمایش کم شده و همچنین تعداد بعضی از ادوات نظامی استراتژیک نظیر زیردریایی‌های هسته‌ای در مقایسه با سال‌های قبل کمتر شده است.

قرار بود این مراسم حدود یک ماه پیش برگزار شود که به دلیل همزمانی با بازی‌های المپیک زمستانی سئول در کره جنوبی به تعویق افتاد.

در سال‌های گذشته برگزاری این رزمایش عمدتا با واکنش تند و منفی پیونگ‌یانگ مواجه می‌شد ولی تا امروز رهبران کره‌شمالی واکنش خاصی نداشته‌اند.

نشست رهبران دو کره روز ٢٧ ماه آوریل یعنی کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد. همچنین قرار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم تا پایان ماه مه با کیم جونگ اون دیدار کند.

حدود یک ماه پیش بود که کره شمالی خواستار مذاکره با آمریکا شد. این خبر بعد از دیدار ژنرال کیم یونگ چول، یکی از مقام‌های ارشد اطلاعاتی کره شمالی با رئیس‌جمهوری کره جنوبی در آستانه مراسم اختتامیه المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ اعلام شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها