بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
با پایان رسمی تعطیلات نوروزی موج بازگشت مسافران جاده‌ای که از چند روز قبل آغاز شده همچنان ادامه دارد و همین موضوع بسیاری از محورهای شریانی کشور را با ترافیکی نیمه سنگین مواجه کرده است.
تدبیر24»هرچند آخرین وضعیت بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که میزان تردد در جاده‌ها در قیاس با ۲۴ ساعت قبل حدود ۹ درصد کاهش پیدا کرده، اما همچنان بسیاری از راه‌های اصلی ترافیکی نیمه‌سنگین را پشت سر می‌گذارد.

در ۲۴ ساعت گذشته آزادراه قزوین به کرج با ثبت بیش از ۱۱۴ هزار تردد پرترافیک‌ترین مسیر بوده و پس از آن آزادراه‌های کرج به تهران، کرج به قزوین، تهران به کرج و قم به تهران قرار داشتند. محورهای تبریز به ایلخچی و رشت به امامزاده هاشم نیز دیگر راه‌هایی هستند که بیشترین ترافیک را به خود اختصاص دادند.

آخرین وضعیت نقشه‌های ترافیکی نشان می‌دهد که در حال حاضر راه‌های اصلی استان تهران شرایطی نسبتا عادی را پشت سر می‌گذارد و جز ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – کرج و محور پردیس به تهران دیگر مسیرها شرایطی نسبتا عادی را پشت سر می‌گذارد.

این در حالی است که در ساعات قبل و توجه به افزایش حجم ورودی مسافران به تهران تقریبا بسیاری از محورهای اصلی استان با ترافیک سنگین مواجه بود.

استان مازندران نیز که یکی از اصلی‌ترین استان‌های میزبان مسافران نوروزی بوده همچنان در سه مسیر فیروزکوه، هراز و چالوس با ترافیک نیمه سنگین در برخی از بخش‌ها مواجه است، اما در حال حاضر ترافیک در نوار ساحلی این استان حالتی روان داشته و از رامسر تا بابلسر رفت و آمد خودروها به شکل عادی دنبال می‌شود.

در استان گیلان نیز راه‌های اصلی ترافیکی نیمه سنگین و در برخی از بخش‌ها سنگین را پشت سر می‌گذارد. در آزادراه قزوین – رشت در محدوده بین رودبار تا رشت در چند نقطه ترافیک نیمه سنگین و سنگین گزارش شده و مسیرهای فومن و صومعه‌سرا نیز ترافیکی نیمه سنگین را پشت سر می‌گذارد، اما مسیرهای ارتباطی به مازندران و اردبیل شرایط ترافیکی عادی دارد.

در خراسان رضوی نیز شرایط رفت و آمدها به شکل عادی درآمده و تقریبا تمام محورهای اصلی این استان با ترافیکی روان فعالیت می‌کند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی محدودیت‌های ترافیکی نوروزی تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها