بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵
مدیر کل موزه ملی ایران از بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر در طول یک ماه نخست، نمایش ۵۶ شیء تاریخی از "لوور در شعبه تهران" خبر داد.
تدبیر24»پیش از این جبرئیل نوکنده به ایسنا گفته بود؛ «تا روز پنجم فروردین ماه ۹۷ بیش از ۴۴ هزار تن موزه ملی را دیدند.» اما اکنون و بعد از پایان تعطیلات نوروزی وی به ایسنا می‌گوید که «بازدید از موزه‌ی ملی ایران با حضور "لوور" بیش از چهار برابر شده است.»

او توضیح می‌دهد: بازدید از نمایشگاه "لوور در تهران" از ۱۴ اسفند ۹۴ تا ۱۳ فروردین ۹۷؛ به ۱۰۴ هزار و ۴۷ نفر رسیده است که این آمارِ بیش از ۱۰۰ هزار بازدید در این مدتِ کوتاه، بسیار خیره‌کننده است. برآورد ما این بود که در طول مدت زمان سه ماهه نمایشگاه، در حالت کلی ۱۰۰ هزار بازدید از آن داشته باشیم، اما هنوز این نمایشگاه نزدیک به ۶۰ روز دیگر در موزه ملی نمایش داده می‌شود و  تاکنون آمار بازدیدها از آن از ۱۰۰ هزار نفر گذشت.

لوور تهران از لوور ابوظبی هم شلوغ‌تر بود

وی با اشاره به صحبتی که با مسئولان موزه لوور در مورد این میزان بازدیدکننده داشته است، ادامه می‌دهد: آن‌ها گفتند که؛ میزان بازدید از موزه لوور "ابوظبی" در شلوغ‌ترین حالت خود بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ بازدیدکننده است، این رقم برای ما بسیار جالب است.

او همچنین با اشاره به افزایش ۴۰۹ درصدی حضور مخاطبان در موزه ملی ایران در دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی؛ از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷؛ می‌افزاید: کل بازدیدکنندگان موزه ملی ایران در این مدت در سال گذشته ۳۸ هزار و ۱۸۲ نفر بودند، در حالی که امسال این تعداد به ۱۵۶ هزار و ۴۲۰ نفر رسیده است، همچنین دو هزار و ۵۷۶ گردشگر خارجی نیز در این مدت از موزه ملی ایران دیدن کرده‌اند.

نوکنده با تاکید بر این‌که باید این واقعیت را نیز مطرح کرد که بخشی از افزایش بازدیدها به دلیل وجود نمایشگاه "لوور در تهران" است، بیان می‌کند: نخستین سوال مخاطبان نوروزی موزه ملی ایران این بود که نمایشگاه لوور کجاست، هر چند آن‌ها به دیدن موزه‌ی ایران باستان هم رفته‌اند، چون متوسط بازدیدهای روزانه در این دو بخش از موزه ملی ایران به شش تا هفت هزار نفر در طول روز می‌رسید.

نمایش هفت شاهکار ایرانی تا پایان فروردین

مدیر کل موزه ملی ایران؛ همچنین از ادامه نمایش هفت شاهکار زرین ایرانی که همزمان با نام‌گذاری سال "حمایت از کالای ایرانی" در طبقه اول بخش ایران باستان در موزه ملی به نمایش درآمده، تا پایان فروردین ۹۷ و همزمان با ساعات بازدید در طول روز خبر داد.

در یک چشم بهم زدن کودک را روی سکو گذاشتند

نوکنده همچنین در مورد اقدام یکی از مخاطبان موزه ملی ایران که کودک خود را با عبور از نرده‌های امنیتی مجسمه پاپ روی سکوی این مجسمه قرار داده و عکس گرفته‌اند؛ اظهار می‌کند: آن طور نیست که مجسمه از نظر ایستایی متزلزل باشد، خوشبختانه سکوی آن و دیگر آثار به نمایش درآمده از لوور در موزه ملی ایران به گونه‌ای ثابت شده‌اند که امکان افتادن یا حرکتِ آن‌ها اصلا وجود ندارد.

وی با این وجود حرکت آن مخاطب را بسیار زشت می‌داند و ادامه می‌دهد: در ورودی موزه‌ی ملی ایران مقررات بازدید نوشته و قرار داده شده است، حتی راهنماها نیز به طور دائم آن را توضیح می‌دهند و یگان حفاظت همیشه در فضای نمایشگاه حضور دارد، اما در یک چشم بهم زدن کودک را از روی گیت و نرده امنیتی عبور داده و روی سکو قرار داده‌اند، حتی یگان حفاظت نیز با رخ دادن این اتفاق برخورد کرده و عکس‌العمل لازم را انجام داده است.

گرفتن یک عکس در ازای پرداخت چقدر خسارت می‌ارزید؟

نوکنده با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ بازدید از موزه‌ها مانند لزوم تقویت بسیاری از کارهای دیگر در بین مردم، ادامه می‌دهد: همیشه در همه موزه‌ها چه در ایران و خارج از کشور افراد نابهنجاری هستند که مقررات را رعایت نمی‌کنند، مسئولان موزه و ما نیز روزانه تمام موضوعات مربوط به لوور را به طور کامل پایش می‌کنیم تا بدانیم بعد از آن چه اقداماتی باید انجام شود.

مدیر کل موزه ملی ایران در ادامه در پاسخ به این پرسش که اگر این تصویر به دست نمایندگان موزه لوور در پاریس برسد، ممکن است چه اقدامی انجام دهند؟ می‌گوید: بروز چنین رفتارهایی در همه موزه‌های دنیا امری طبیعی است حتی در همان لوور هم این اتفاقات رخ می‌دهد. این طور نیست که بگوئیم آن‌ها با این مشکلات مواجه نیستند. همین اکنون هم در لوور دستگاه‌هایی هستند که به طور دائم تذکر می‌دهند که فلان کار از ضوابط بازدید موزه‌ای خارج است و بازدیدکنندگان را از انجام آن‌ها منع کنند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که در صورت رخدادن هر اتفاقی برای این مجسمه پرداخت خسارت آن چگونه بود؟ نیز توضیح می‌دهد: هر اثر یک بیمه‌ دارد، هر چند نباید ته دلمان را برای بروز چنین اتفاقاتی خالی کنیم چون از نظر سیستم نصب هم حتی چند نفر به راحتی نمی‌توانند آن را هل دهند  و اثر مخدوش شود.

او تاکید می‌کند: با این وجود رخ دادن این اتفاقات طبیعی است، این طور خسارت‌ها را کارشناسان رصد می‌کنند و با برآورد بیمه‌ی خسارت از سر جمع بیمه‌ی آن اثر، میزان پرداخت خسارت را مشخص می‌کنند.
برچسب ها: تدبیر24 ، لوور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها