بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
دادستان‌های آلمانی امروز (سه شنبه) از دادگاه خواستند تا دستور استرداد رهبر سابق کاتالونیا را صادر کند.
تدبیر24»کارلس پوجدمون، رهبر برکنار شده کاتالونیا به اتهام آشوب و اغتشاش و تمرد از دستورات دولت اسپانیا ماه گذشته میلادی و براساس حکم دستگیری در سراسر اروپا در آلمان دستگیر شد.

این درخواست از سوی دادستانی آلمان در پی اعتراضات از سوی حامیان استقلال در روزهای اخیر در برلین و کاتالونیا و برای آزادی پوجدمون مطرح شده است.

در بیانیه دادستانی آلمان آمده است: دفتر دادستانی ایالت شلسویگ-هولشتاین خواستار حکم استرداد علیه رهبر سابق کاتالونیا از سوی دادگاه عالی منطقه‌ای شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این دادگاه حکم به استرداد پوجدمون بدهد یا خیر.

پوجدمون در ۲۵ مارس سال جاری میلادی و حین بازگشت از فنلاند به بلژیک در آلمان بازداشت شد.

این مساله دو روز پس از آن صورت گرفت که یکی از قضات اسپانیایی دستور بازداشت اروپایی را برای رهبر سابق منطقه خودمختار کاتالونیا و پنج تن دیگر از رهبران سابق فراری این منطقه صادر کرد.

این افراد باید به اتهام ایجاد اغتشاش و آشوب، سوء استفاده از منابع مالی و عدم تبعیت از دستورات دولت مادرید و برگزاری رفراندوم استقلال طلبی کاتالونیا که از سوی دولت اسپانیا غیرقانونی اعلام شده است، در دادگاه حاضر شوند.

دستگیری پوجدمون باعث تنش زیادی بین اسپانیا و کاتالونیا شده و تظاهراتی گسترده را در پی داشته است.

قضات آلمانی دستور بازداشت پوجدمون را دادند تا به بررسی درخواست اسپانیا درباره استرداد وی بپردازند؛ این روند ۶۰ روز زمان می‌برد.

رسانه‌های آلمانی می‌گویند که این درخواست براساس مدارک مربوط به ایجاد اغتشاش که حبس حداکثری ۳۰ ساله را در اسپانیا در پی خواهد داشت، در قانون آلمان وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها