بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
اگر با مشکل معده در مواجه هستید و درد معده امانتان را بریده، توصیه می کنیم با این مطلب همراه شوید تا با درمان معجزه آسای معده درد آشنا شوید.
همه ما حداقل یکبار در طول عمرمان با مشکل معده درد مواجه بوده ایم و این درد آزار دهنده را تجربه کرده ایم. اما برخی بیش از این با معده درد مواجه هستند. برخی برای درمان این درد سریعا به سراغ قرص یا شربت های معده می روند که در همان لحظه درد را آرام میکند اما در درمان آن تاثیری ندارد و گاهی نیز در دراز مدت بیماری را تشدید می کند. ما در این مطلب درمان های گیاهی فوق العاده ای که شما را تا حد زیادی از شر معده درد خلاص می کنند آشنا می کنیم.

عامل درد معده چیست؟

رد معده، سوءهاضمه، ترش‌کردن، حالت تهوع صبحگاهی، تلخی دهان، احساس سنگینی معده، بوی بد دهان و هضم ناقص غذا‌ها را از رایج‌ترین مشکلات گوارشی افراد است در برخی موارد نیز مشکلات معده بر اثر فشار‌های عصبی ایجاد می‌شوند.

برای جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی افراد باید از پرخوری، صحبت کردن بین غذا و تندتند غذا خوردن پرهیز کنند. همچنین خودداری از مصرف غذا‌های ساندویچی، سرخ‌شده و نوشیدن مایعات زیاد مانند دوغ، نوشابه و دلستر بین غذا ضروری است.

روش های پیشگیری و درمان معده درد

ترکیبی معجزه آسا برای معده

استفاده از مخلوط دمنوش‌های زیره‌سبز، آویشن، نعناع، کاکوتی، رازیانه، شیرین‌بیان، زنیان و بومادران سبب تقویت معده و دستگاه گوارش می‌شود. 

مصرف این ترکیب برای رفع سردی، ترشی و زخم معده، نفخ و دل‌درد موثر است همچنین زنان می‌توانند در ۲ تا سه روز نخست عادت ماهیانه روزانه سه لیوان از این معجون را بنوشند.

زنجبیل

 زنجبیل پرورده مقوی معده است. این ترکیب مانند مربا تهیه می‎شود. زنجبیل تازه را رنده کرده و با عسل به صورت مربا بپزید.

نمک

افراد باید پیش و پس از غذا کمی نمک بخورند. مصرف نمک قبل از غذا به کاهش اسید معده و پس از آن به هضم و ضدعفونی کردن غذا کمک می‌کند.

دمنوش شیرین بیان

مصرف عصاره شیرین‌بیان ۱۵ دقیقه قبل از غذا با مقداری آب جوش ولرم برای تقویت معده،کاهش اسید معده و رفع دل‌درد و دل‌پیچه موثر است.

همچنین مبتلایان به رفلاکس برای رفع مشکلشان باید ۱۵ دقیقه قبل از غذا عصاره شیرین‌بیان به همراه مقداری آب جوش و پس از غذا یک استکان عرق بومادران بنوشند.

عرق زنیان

افرادی که به ویژه پس از مصرف غذا‌های سنگین و گوشتی دچار احساس سنگینی معده می‌شوند باید برای رفع این احساس مقداری عرق زنیان بنوشند.

روغن سیاه دانه

ماساژ معده با روغن سیاه دانه یا مصطکی نیز موجب تقویت معده می‌شود. پرهیز از پرخوری و روزه‌داری نیز به دفع سموم از معده و روده کمک شایانی می‌کند.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها