بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها ایران هراسی را دست‌مایه‌ای برای فروش سلاح کشتار جمعی و ایجاد بازار پردرآمد کرده‌اند، گفت: باید دستگاه دیپلماسی به مجامع بین‌المللی درباره این اقدامات آمریکا هشدار دهد چون خاورمیانه را تبدیل به انباری از سلاح‌ها کرده اند.

تدبیر24»سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دقیقا تغییر و تحولات منطقه را رصد و بررسی می کند، افزود: اخیرا آمریکایی‌ها با تعاملات اقتصادی با برخی کشورهای منطقه که از آنها به گاوهای شیرده خوب تعبیر می کنند، بازار خوبی برای فروش سلاح‌های آمریکایی ایجاد کرده‌اند. قراردادها و توافقات چند صد دلاری با برخی کشورهای منطقه نشان می دهد که همه این اقدامات در سایه اتهامات بی‌اساس برپایه ایران هراسی است.

وی توضیح داد: آنها ایران را منبع تهدیدکننده ترسیم می کنند و ایران را به عنوان تهدیدی برای منطقه جا می‌اندازند. کشورها را می ترسانند و از قِبَل آن بازاری برای فروش اسلحه برای خود ایجاد کرده‌اند؛ آن هم در شرایطی که بارها جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که به هیچ وجه استراتژی تهاجمی ندارد و استراتژی‌اش صرفا دفاعی است.

نقوی حسینی تاکید کرد: دستاوردهای ما در حوزه دفاعی نه تنها تهدیدی بر ای منطقه محسوب نمی شود که فرصتی برای کشورهای منطقه است. ایران آمادگی دارد که این ظرفیت را به لحاظ علمی، دانشی و تکنولوژی در اختیار کشورهای منطقه بگذارد تا آنها از خود دفاع کنند چراکه قدرت‌های سلطه‌گر و اشغالگر یعنی رژیم صهیونیستی منطقه را تهدید می کنند و تهاجم و کشتار را در دستور کار دارد که نمونه آن اتفاقات اخیر و به دنبال آن به شهادت رسیدن ۱۷ فلسطینی و مجروح شدن تعداد زیادی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع بندی گفت: آمریکایی‌ها ایران هراسی را دست‌مایه‌ای برای فروش سلاح‌های کشتار جمعی خود و ایجاد بازار پردرآمدی برای کارخانه‌هایشان و اشتغال آمریکایی‌ها کرده‌اند که هزینه آن از جیب دلارهای نفتی منطقه پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید دستگاه دیپلماسی به سازمان ملل، شورای امنیت و مجامع بین‌المللی اعلام خطر کند و هشدار دهد که خاورمیانه در حال تبدیل شدن به انبار ذخیره سلاح‌ است که این امنیت منطقه را به خطر می اندازد. چون ممکن است به این انبار باروت کبریت زده شده و آتش منطقه شعله‌ور شود. روندی که برای بشریت و منطقه خطرناک است و ممکن است باعث کشتار انسان‌های بی گناه شود.

نقوی حسینی در پایان تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید فعالانه از مجامع بین‌المللی و حقوقی این اقدامات آمریکا را پیگیری کند تا خاورمیانه تبدیل به انباری از سلاح‌ها نشود.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها