بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۰۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی گفت، لندن سعی دارد از این سازمان برای جلب حمایت از نتایج بررسی‌های خود در خصوص ماجرای مسمومیت جاسوس سابق روس سوءاستفاده کند.
تدبیر24»الکساندر شولگین، نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با اشاره به روند تحقیقات در پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در خاک انگلیس، اظهار کرد: شرکای انگلیسی ما بر خلاف پروتکل تعیین شده در کنوانسیون سازمان منع سلاح‌های شیمیایی عمل کرده و با استفاده از حقه‌های رویه‌ای خواهان کمک این سازمان شده‌اند تا از این طریق بر نتایج بررسی‌های خود مهر تایید بزنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز قبل از این اظهارات مشابهی مطرح کرد و گفت: غرب سعی می‌کند از ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس سوءاستفاده کند. طرح اتهام استفاده از عامل شیمیایی توسط روسیه در خاک انگلیس موضوعی است که کشورهای غربی با استفاده از آن می‌خواهند مسکو را وادار کنند از طرح مباحث حقوقی در زمینه پرونده استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه صرف‌نظر کند.

نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی همچنین اعلام کرد: روسیه، ایران و چین طرحی را به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای انجام بررسی مشترک درخصوص پرونده اسکریپال ارائه دادند.

این طرح اما به گفته نماینده روسیه در جلسه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی رد شده است. شولگین در این زمینه بیان کرد، متأسفانه پیشنهاد روسیه، ایران و چین حمایت لازم را برای تصویب به دست نیاورد. در مجموع ۲۳ کشور از این ابتکار عمل حمایت کرده یا به آن رأی ممتنع دادند.

خبرگزاری رویترز درباره نتیجه رأی‌گیری بر سر طرح روسیه، ایران و چین به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، علاوه بر این سه کشور، جمهوری آذربایجان، سودان و الجزایر به آن رأی مثبت دادند اما آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن با این طرح مخالفت کردند. بر اساس این گزارش، از میان ۳۸ کشور حاضر و مجاز به دادن رأی، ۱۷ عضو به این طرح رأی ممتنع داده‌اند.

نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خاطرنشان کرد، این طرح شامل بررسی مشترک با انگلیس و تلاش برای روشن ساختن صحت اتهام‌های مطرح شده علیه روسیه بود.

شولگین ادامه داد: این سه کشور از شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواسته‌اند که به بخش فنی این سازمان دستور دهد تمامی تدابیر لازم برای انجام کار مشترک اتخاذ شود.

اظهارات این مقام روس پس از نشست اخیر این سازمان مطرح شده است. به دنبال ناتوانی لابراتوار نظامی انگلیس در اثبات تولید ماده شیمیایی مورد استفاده در حمله به جاسوس سابق روس در کشور روسیه، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی روز چهارشنبه نشستی پشت درهای بسته برگزار کرد. درخواست برگزاری این نشست از سوی روسیه مطرح شده بود.

این مقام روس تصریح کرد: پیشنهادهای مسکو درخصوص انجام بررسی درباره پرونده اسکریپال با حمایت شرکای غربی روسیه مواجه نشده و کشورهای غربی تلاش کرده‌اند فرآیند طبیعی نشست سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره پرونده اسکریپال را مختل کنند.

در حالی که ولادیمیر پوتین به تازگی تحقیقات جامع با مشارکت روسیه را درباره مسمویت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس خواستار شد، نمایندگی انگلیس در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با این درخواست مخالفت و اعلام کرد: این درخواست تاکتیکی گمراه‌کننده است. اطلاعات غلط دیگری برنامه‌ریزی شده تا مقام‌های روس از پرسش‌هایی که باید پاسخ دهند، طفره بروند.

نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تأکید کرده است، مسکو نتیجه هر نوع تحقیقات ملی یا بین‌المللی در پرونده اسکریپال را می‌پذیرد؛ به شرطی که کارشناسان روس هم در روند انجام تحقیقات حضور داشته باشند و بررسی‌ها شفاف و بر اساس واقعیت‌های قابل اثبات باشد.

به گزارش ایسنا، ماجرای مسمومیت جاسوس سابق روس در انگلیس در روزهای گذشته بحرانی دیپلماتیک در روابط میان روسیه و شماری از کشورهای غربی ایجاد کرده است. سرگئی ناریشکین، رئیس آژانس اطلاعات خارجی روسیه به تازگی طی اظهارنظری تداوم پرونده اسکریپال را «یک اقدام تحریک‌آمیز خنده‌دار از سوی انگلیس و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا» دانسته و معتقد است: اقدامات واشنگتن در قبال روسیه به معنای احتمال بازگشت دوران جنگ سرد است. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها