بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۰۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران باید در زمینه کیفیت و قیمت کالاهای داخلی رقابت ایجاد کنند. ما باید داشته‌های خود در کشور را باور کنیم و در این خصوص باید فرهنگ‌سازی انجام شود.

تدبیر24»علی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با شعار سال (حمایت از کالای ایرانی)، بیان کرد: این شعار در شرایط کنونی که ما هنوز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و تحریم‌ها نیز به طور کامل برداشته نشده است، بسیار شعار مناسبی است. این شعار در ادامه بحث اقتصاد مقاومتی قرار دارد. ما اگر به داشته‌های خود در کشور توجه کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را تعدیل کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی نیازمند پیش‌نیازهایی است. تولیدکنندگان و صنعتگران باید در زمینه کیفیت و قیمت رقابت ایجاد کنند. ما در کشورمان کالاهای مرغوبی داریم و متاسفانه برخی از تولیدکنندگان به لحاظ اینکه بازار بهتری داشته باشند و یا اینکه کالای خود را باور ندارند با مارک دیگری کالا را در کشور عرضه می‌کنند که در این خصوص باید فرهنگ‌سازی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: ما باید نگاه جامع‌تری به حمایت از کالای ایرانی داشته باشیم. ما باید با مسائل قاچاق و شبه قاچاق که خود به خود به تولید داخل لطمه می‌زنند برخورد کنیم.

وی افزود: امروز پیشینه ذهنی که در رابطه با ترجیح کالای خارجی به کالای داخلی ایجاد شده یک چالش است و ما نباید به داشته‌های خود کم اهمیت باشیم. در زمینه حمایت از کالای ایرانی باید فرهنگ‌سازی رسانه‌ای صورت گیرد، تولیدکنندگان نیز باید در حوزه رقابت کار را پیش ببرند. تولیدکنندگان باید به کیفیت، قیمت و پایداری محصول توجه کنند و به یک سود مقطعی قانع نشوند.

وی در پایان گفت: بنده تا جایی که وظیفه شخصی‌ام ایجاب می‌کند به استفاده از کالای ایرانی توجه دارم و از نظر من این مساله باید در جامعه دنبال شود تا بتوان از مشکلات اقتصادی عبور کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها