بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
کی‌روش در متن بیانیه جدید خود از کسی اسم نیاورده و فقط به استفاده از عبارت «Three Tenors» بسنده کرده است. «Three Tenors» نام یک گروه موسیقی در دهه ٩٠ میلادی است؛ سه خواننده با زیرترین صدای بم. خوزه ماریا کارِراس، پلاسیدو دومینگو و لوچیانو پاواروتی گروه سه‌تنور را تشکیل می‌دادند. کی‌روش حالا مخالفانش را سه‌تنور دانسته است. منظور او احتمالا این است که سه نفر همیشه صدایشان بلند است. رمزگشایی رسانه‌ها از این نوشته کی‌روش خیلی زود شروع شد. بیشتر گمانه‌زنی‌ها به سمت هومن افاضلی، برانکو ایوانکوویچ، علی کریمی یا امیر قلعه‌نویی است.
تدبیر24»روزنامه شرق نوشت: «کارلوس کی‌روش در روزهای گذشته مقابل صحبت‌های مربیان لیگ برتری در رد نظراتش سکوت کرده بود. سرمربی پرتغالی در این هفت‌ سالی که در ایران حضور دارد، نشان داده است که اهل سکوت و بی‌پاسخ‌گذاشتن انتقادها نیست؛ بنابراین همه منتظر پاسخ کارلوس بودند. دیروز چند ساعت پس از برد خیره‌کننده ٣ – صفر رئال‌مادرید مقابل یوونتوس در لیگ‌ قهرمانان اروپا، موتور کی‌روش روشن شد. درخشش رونالدو پرتغالی و چند ستاره اسپانیایی که قرار است ایران در جام‌ جهانی برابر آنها بازی کند، بهانه خوبی به کی‌روش داد تا با لحن طعنه‌آمیزی جواب منتقدانش را بدهد.

چالش جدید کی‌روش با سرمربیان لیگ برتری پس از بازی با الجزایر شروع شد؛ سرمربی ایران پس از بازی‌های دوستانه تیم ملی از میزان آمادگی بازیکنان شاغل در لیگ ایران انتقاد کرده و تأکید کرد اگر قرار است بازیکنان ایرانی در جام‌ جهانی روسیه آمادگی رویارویی با رونالدو را داشته باشند، او باید زمان بیشتری برای آماده‌سازی تیم داشته باشد. او از وزیر ورزش و فدراسیون خواست بین بازی‌های باشگاهی و تیم ملی یکی را انتخاب کنند.

صحبت‌های کی‌روش و انتقاد او از میزان آمادگی بازیکنان لیگ ایران با اعتراض مربیانی مثل برانکو ایوانکوویچ، علی دایی، امیر قلعه‌نویی، مجید جلالی، هومن افاضلی و... روبه‌رو شد. وینفرد شفر هم تأکید کرد بازیکنان ملی‌پوش او کاملا آماده‌اند. در‌ این‌ میان، برانکو پرچمدار پاسخ‌گویی به کی‌روش بود؛ سرمربی پرسپولیس ضمن دفاع از آمادگی بازیکنان ملی‌پوش خود با کنایه عنوان کرد: «طارمی، آزمون و انصاری‌فرد پرواز کردند.»

کی‌روش پس از یک هفته دست‌ به‌ قلم شد و در صفحه شخصی‌اش به صحبت‌های برانکو، قلعه‌نویی و دیگر مربیان، بدون آن که نام کسی را ببرد، پاسخ داد. او با انتخاب عنوان «زمانی برای عذرخواهی» نوشت: «بعد از بازی یوونتوس و رئال‌ مادرید اکنون کاملا مشخص است که لیگ فوتبال ایران همانند اروپاست. سطح سرعت بازی، ریتم و فشار مشاهده‌ شده یکسان است! سطح آماده‌سازی بازیکنان و عملکرد آنها یکسان است! الان زمان عذرخواهی از هواداران فوتبال ایران به‌ دلیل نظر و نگاه اشتباهی است که داشته‌ام، به‌ویژه از Three Tenors! بنده همین‌طور باید مراتب عذرخواهی صمیمانه خود را به بازیکنان ملی‌پوش تقدیم کنم. من فکر می‌کردم که این وظیفه من است تا برای یک برنامه آماده‌سازی خاص بجنگم تا شاید بتوانم این فرصت را برای این که آنها آمادگی بهتری برای حضور در سطح رقابتی جام جهانی داشته باشند، بدهم تا بتوانند با توجه به ظرفیت فوق‌العاده با افتخار و غرور بدرخشند. اکنون زمانی است که باید از بازیکنان‌ ملی‌پوشمان عذرخواهی کنیم؛ به دلیل این که آنها به برنامه آماده‌سازی خاص برای حضور در جام جهانی نیاز ندارند. ما کاملا آماده هستیم برای رویارویی با رونالدو، ایسکو و بقیه دوستان... همه برای تیم ملی.»

سه تنور چه کسانی هستند؟

کی‌روش در این متن از کسی اسم نیاورده و فقط به استفاده از عبارت «Three Tenors» بسنده کرده است. «Three Tenors» نام یک گروه موسیقی در دهه ٩٠ میلادی است؛ سه خواننده با زیرترین صدای بم. خوزه ماریا کارِراس، پلاسیدو دومینگو و لوچیانو پاواروتی گروه سه‌تنور را تشکیل می‌دادند. کی‌روش حالا مخالفانش را سه‌تنور دانسته است. منظور او احتمالا این است که سه نفر همیشه صدایشان بلند است. رمزگشایی رسانه‌ها از این نوشته کی‌روش خیلی زود شروع شد. بیشتر گمانه‌زنی‌ها به سمت هومن افاضلی، برانکو ایوانکوویچ، علی کریمی یا امیر قلعه‌نویی است.

بیانیه کی‌روش یک نکته دیگر هم داشت؛ او تلویحا اعلام کرده بود که برنامه آماده‌سازی او لغو خواهد شد. ملی‌پوشان لیگ ایران حدود سه ماهی است که پس از برگزاری دیدارهای باشگاهی‌شان در تمرینات یک‌روزه ریکاوری تیم ملی شرکت می‌کنند. کی‌روش اما از آمادگی بازیکنان راضی نیست و قصد دارد پس از پایان لیگ در هفتم اردیبهشت به‌ صورت‌ کامل ملی‌پوشان را در اختیار بگیرد. عملی‌شدن این برنامه باعث خواهد شد که پرسپولیس و استقلال بدون ملی‌پوشان خود در مرحله یک‌هشتم نهایی به میدان بروند؛ موضوعی که برانکو شدیدا مخالف آن است. البته گفته می‌شود کی‌روش نمی‌خواهد تا هفتم اردیبهشت هم صبر کند و شاید در برنامه جدید او ملی‌پوشان حتی نتوانند در هفته‌های پایانی لیگ به میدان بروند. به‌ هر حال با توجه به انفعال مدیریت فوتبال در این موضوع ابهامات زیادی درباره برنامه‌های تیم ملی و چالش کی‌روش با مربیان لیگ برتری وجود دارد.

سرمربی تیم ملی البته دو ساعت پس از انتشار متن اولش با انتشار متن دوم نشان داد که می‌خواهد برنامه‌هایش را ادامه دهد و فرضیه تعطیل‌ شدن اردوها از بین رفت.

کی‌روش در بخش دوم صحبت‌هایش در صفحه فیس‌بوک، با لحن تندتری نوشت: «اگر داری وسط جهنم حرکت می‌کنی، به حرکت‌ کردن ادامه بده (وینستون چرچیل). در همان مقطعی که برخی افراد سعی در تحریف اذهان و توجهات با استفاده از برنامه‌های تلویزیونی کمدی درباره داستان‌های میکی‌موس دارند، در همان مقطعی که برخی دیگر به جای تمرکز روی این مسئله که تیم ملی چگونه باید برای جام جهانی و نیز قهرمانی در جام ملت‌های آسیای امارات خود را آماده کند، با دروغ‌پردازی سعی در پنهان‌ کردن واقعیت‌ها و شایعه‌پراکنی دارند، عده کمی هستند که با تعهد و مسئولیت‌پذیری کامل روی اهدافی که در پیش داریم، از برنامه‌های من پیروی می‌کنند. اکنون بیش از هر زمان دیگر، زمان توجه به همه مسائل و جزئیات است. اکنون وقت آن رسیده است که شک و تردید نداشته و اعتماد به‌ نفس خود را حفظ کرده و چشم‌اندازمان را در آینده ببینیم و برای باور خود و آن چه واقعا اهمیت دارد، مبارزه کنیم. حالا وقت آن نیست که به افرادی که دچار سکون و ایستایی شده‌اند توجه کنیم و باید رو به سوی آینده، به مسیر پیشرفت خود ادامه دهید. یا راه من را دنبال کنید یا پشت سر ما بایستید. همه برای تیم ملی.»

قلعه‌نویی: آمار لژیونرها را منتشر کنید

در آن سوی میدان، سرمربیان لیگ برتری همچنان با دفاع از عملکردشان مخالفت خود را با صحبت‌های کارلوس کی‌روش ابراز می‌کنند. امیر قلعه‌نویی دیروز یک‌ بار دیگر سعی کرد با لحنی محترمانه از عملکرد مربیان فوتبال ایران دفاع کند. «فوتبال دیگر علمی شده است. می‌توان اطلاعات جی‌پی‌اس بازیکنان را به مردم نشان داد. نباید به مردم دروغ بگوییم. مردم می‌توانند تشخیص بدهند این صحبت‌ها درست است یا نه. کی‌روش می‌تواند آمار جی‌پی‌اس بازیکنان داخلی و لژیونرها را که بر اساس یک‌سری استانداردهای روز دنیا است، به مردم نشان بدهد ولی این که راجع‌ به مربیان و لیگ این‌ طور صحبت کنیم، نه. قبل از این که کی‌روش بیاید بازیکنانی داشتیم که در بایرن‌ مونیخ و لیگ جزیره بازی کرده‌اند. در تیم هامبورگ آن زمان وحید هاشمیان و مهدوی‌کیا بودند. بازیکنانی مثل کریم باقری و آندرانیک تیموریان از ایران لژیونر شده بودند.»

قلعه‌نویی سعی کرده است که وارد چالش با سرمربی تیم ملی نشود اما صحبت‌هایش نشان می‌دهد که معتقد است کی‌روش نگاه تحقیرآمیزی به ایران دارد. «کی‌روش برای فوتبال ما زحمت کشیده و وزن فوتبال ما را بالا برده است ولی قبل از او آقای گل جهان را داشتیم و لژیونرهایی که در کشورهای مختلف بازی می‌کردند. الان که فکر می‌کنم مملکت ما ۴۰۰ سال عقب افتاده است. حتی کی‌روش سوار هواپیمای داخلی نمی‌شود. ما با همان شرایط بازیکنان بزرگی داشتیم. باید به راهکاری برسند که هم باشگاه‌ها ضرر نکنند و هم کی‌روش به هدفش برسد اما این نوع گفتمان‌ها و صحبت‌ها (درباره لیگ و مربیان ایرانی) درست نیست. مردم ایران از نظر هوش، تیپ و مواردی از این دست، جزء ۱۰ تا ۲۰ کشور برتر دنیا هستند. ما آدم‌هایی مثل پروفسور سمیعی را داریم.»

برچسب ها: تدبیر24 ، کی‌روش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها