بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
«اینها که امروز به فردوسی حمله کرده‌اند دیگر روز به حافظ حمله می‌کنند و بعد از آن به سعدی و... الخ. و کافی است از ما حافظ و سعدی و فردوسی و شجریان را بگیرند تا بشویم چیزی شبیه داعش. خدا آن روز را نیاورد.»
تدبیر24»سید عبدالجواد موسوی در روزنامه اعتماد نوشت: «آن قدر حواس‌مان را به تندروهای خارجی داده‌ایم که حواس‌مان از تندروهای داخلی پرت شده. این را از سر ناراحتی یا اغراق شاعرانه نمی‌گویم. تعصب و خشک‌مغزی و دگم بودن را معمولا از سر اغراق معادل افراطی بودن فرض می‌کنیم.

در تجمعات دانشجویی هم کم ندیده‌ایم که این طرفی‌ها به آن طرفی‌ها می‌گویند: امریکایی و آن طرفی‌ها به این طرفی‌ها می‌گویند: طالبان. اما دو طرف ماجرا خوب می‌دانند این نوعی کل کل است و رجزخوانی برای روکم‌کنی طرف مقابل.

اما من که می‌گویم تندروهای داخلی کاملا جدی می‌گویم و دقیقا و مشخصا منظورم کسانی هستند که این روزها دور از حسایت رسانه‌هایی که فعلا همه هم و غم‌شان را گذاشته‌اند روی سریال پایتخت و موسسه رسانه‌ای اوج، کمر به تخریب آرامگاه باشکوه حکیم ابوالقاسم فردوسی بسته‌اند و با نارنجک‌های دست‌ساز به کتیبه‌های اطراف این آرامگاه خسارت زده‌اند. می‌توان ماجرا را چندان جدی نگرفت و با پوزخندی از کنار این اعمال جاهلانه گذشت اما بی‌اعتنایی به چنین موارد به ظاهر بی‌اهمیتی بعدها کار دست همه ما خواهد داد. این گروه خشن و زمره به تعبیر خواجه شیراز عبوس زهد تا دیروز چشم دیدن شادی‌های جمعی را نداشتند و حالا به مقبره فردوسی حمله می‌کنند و فردا بعید نیست سینما آتش بزنند و پس فردا که ببینند کسی جلودارشان نیست اعلام حکومت کنند! به همین سادگی. باری در همه جای دنیا آدم‌های خشک‌مغزی که از دیدن زیبایی و آزادی ناراحت می‌شوند، وجود دارد. بعضی‌هایشان دارای رسانه و حزب هم هستند. ایرادی هم ندارد اما تا جایی که هویت قومی و ملی و دینی یک جامعه را به خطر نیندازند.

اینها که امروز به فردوسی حمله کرده‌اند دیگر روز به حافظ حمله می‌کنند و بعد از آن به سعدی و... الخ. و کافی است از ما حافظ و سعدی و فردوسی و شجریان را بگیرند تا بشویم چیزی شبیه داعش. خدا آن روز را نیاورد.»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها