بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کشور، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال جاری شدن سیلاب و تردد قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک در برخی مناطق هشدار داده است.
تدبیر24»در این اطلاعیه آمده است: «پیرو اطلاعیه شماره ۷ در تاریخ چهارشنبه ۱۵ فروردین، بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی  طی سه روز آینده با فعالیت یک سامانه بارشی پیش‌بینی وضع هوا به شرح زیر اعلام می‌شود:

امروز پنج‌شنبه (۱۶ فروردین): رشد ابر با رگبار موقت باران و رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و برخی نقاط همدان، مرکزی، ارتفاعات البرز در سمنان و شمال تهران، جنوب قم، غرب استان‌های اصفهان و یزد، ارتفاعات مرکزی کرمان، شمال فارس، نواحی کوهستانی شمال و شرق خوزستان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی.

فردا (۱۷ فروردین): رشد ابر گاهی با رگبار و رعد و برق موقت و وزش باد شدید لحظه‌ای در شرق مازندران، ارتفاعات جنوبی گلستان، قزوین، مرکزی، برخی نقاط اصفهان، لرستان، شرق ایلام، نواحی کوهستانی شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و ارتفاعات غربی فارس و غرب بوشهر، همچنین ارتفاعات البرز در شمال شرق استان تهران و شمال‌غرب سمنان، جنوب قم، جنوب شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی.

روز شنبه (۱۸ فروردین): رشد ابر گاهی با رگبار و رعد و برق موقت، وزش باد شدید لحظه‌ای در اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان، برخی نقاط یزد، همدان، مرکزی، لرستان، شمال و شرق خوزستان، شرق کرمانشاه، شرق ایلام، بوشهر، جنوب قزوین، برخی نقاط استان‌های تهران و البرز، شرق مازندران، شمال غرب سمنان.


در ادامه این اطلاعیه آمده است: شایان توجه است که ویژگی سامانه‌های فصل بهار  احتمال بسیار بالا برای وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق است که با وجود قابل توجه نبودن مقدار بارش تجمعی در بازه شبانه روز، به سبب بارش شدید موقت در بازه زمان نسبتا کوتاه منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد از جمله در رودخانه‌های فصلی و دره‌های کوهستانی پرشیب، همچینن وقوع رعد و برق بویژه در ارتفاعات می‌شود. 

این اطلاعیه تاکید کرده است که هوطنان با توجه به فعالیت مربوطه در مناطق مختلف کشور نکات زیر را مورد توجه قرار دهند:

ضمن توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی، پیش‌بینی وضع هوای منطقه مورد نظر را با جزییات بیشتر از مرکز هواشناسی استان مربوط دریافت کنند.

با اتخاذ تدابیر مورد نیاز ضمن حفظ ایمنی در مواجه با این شرایط آمادگی لازم را در مناطق یاد شده داشته باشند.

 فراوانی وقوع رعد و برق در سامانه‌های بهاری به‌ویژه در مناطق کوهستانی سبب می‌شود که احتمال برخورد صاعقه بیشتر شود، بنابراین با مشاهده رعد و برق اقدامات زیر موجب کاهش خسارت و افزایش ایمنی می‌شود:
 اگر در حال رانندگی یا سرنشین خودرو هستید  بهتر است در خودرو بمانید و پیاده نشوید.

 از گاردریل‌های فلزی کنار جاده‌ها فاصله گرفته و در نزدیکی آنها قرار نگیرید.

 از پناه گرفتن در زیر درختان خودداری کنید و از اجسام فلزی بلند مانند دکل‌های انتقال نیرو قرار فاصله کافی داشته باشید.

 در نقاط مرتفع و بلندی‌ها توقف نکنید. 

همچنین برای حفظ ایمنی در برابر سیلاب‌های موقت و ناگهانی از برپایی چادر و توقف طولانی یا استراحت در مناطق مستعد روان آب و سیل خودداری کنید.

در پایان اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: شایان ذکر است فردا و پس‌فردا (۱۷ و ۱۸ اسفند) به سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می شود، بنابراین توصیه می‌شود هنگام تردد قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک نکات ایمنی رعایت شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، هواشناسی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها