بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مقامات اعلام کردند، رئیس‌جمهور آمریکا دستور استقرار نیرو در مرز آمریکا – مکزیک را به منظور مبارزه با مهاجرت غیرقانونی امضا کرد.
تدبیر24»کریستین نیلسن، وزیر امنیت ملی آمریکا پیش از امضای این دستور به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور داده که وزارت دفاع و وزارت امنیت ملی با فرمانداران برای استقرار گارد ملی در مرز جنوب غربی کشورمان به منظور کمک به گشت‌زنی‌های مرزی همکاری کنند.

وی گفت که مقامات مربوطه در حال بررسی جزئیات این مساله هستند، اما او هیچگونه جزئیاتی درخصوص اینکه چه تعداد نیرو در مرز آمریکا – مکزیک مستقر خواهند شد، ارائه نکرد.

اما وزارت خارجه مکزیک اعلام کرده که نیلسن به لوئیس ویدگارای، وزیر امور خارجه مکزیک گفته که این نیروها نه مسلح هستند و نه وظایف گشت‌زنی متداول را انجام می‌دهند، بلکه تنها از اقدامات وزارت امنیت ملی حمایت می‌کنند.

داگ دیوسی، فرماندار آریزونا در حمایت از این تصمیم دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: آریزونا از استقرار گارد ملی در این مرز استقبال می‌کند. واشنگتن مدت‌ها این مساله را نادیده گرفته بود در حالی که حمایت و کمک در این زمینه کاملا لازم و ضروری بود. برای آریزونا تمامی این مساله به امنیت عمومی مربوط می‌شود.

این در حالی است که دونالد ترامپ در اطلاعیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد آمریکا تا زمان ساخت دیوار در مرز آمریکا – مکزیک از ارتش برای تضمین امنیت این مرز استفاده خواهد کرد.

وی در کاخ سفید گفته بود: ما با استفاده از ارتش از مرزمان حفاظت خواهیم کرد و این یک گام بزرگ است. ما در گذشته چنین کاری انجام ندادیم و خیلی به این مساله توجه نکرده بودیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها