بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که سازمان رگولاتوری و نظارت بر اینترنت در روسیه با تحویل لایحه‌ای به دادگاه عالی مسکو ، قصد دارد پیام رسان تلگرام را در صورت عدم همکاری با این کشور، در اسرع وقت فیلتر و مسدود اعلام کند.
تدبیر24»مدت هاست که بحث بر سر فیلترینگ اپلیکیشن پیام رسان محبوب و پرطرفدار تلگرام در برخی کشورها از جمله روسیه مطرح شده و بالا گرفته است. اما از آنجایی که این اقدام منتقدان و مخالفان بسیاری در جوامع امروزی دارد، تاکنون فیلترینگ این پیام رسان آبی رنگ به تعویق افتاده است.

دولت روسیه بارها به بهانه استفاده نادرست کاربران و همچنین رد و بدل شدن پیام های تروریست های داعش در پلتفرم پیام رسان تلگرام، قصد داشته این اپلیکیشن را در کشورش مسدود و فیلتر کند. بدین ترتیب، روسیه بارها از تلگرام درخواست کرده که سرورهایش را به این کشور منتقل کند تا بتواند در صورت نیاز، پیام های ارسالی و دریافتی کاربران را رصد و نظارت کند. دولت روسیه پس از عدم همکاری این پیام رسان جهت انتقال سرورهایش، آن را به پرداخت جریمه های هنگفت و سنگین و همچنین مسدودسازی آن در این کشور پهناور تهدید کرد تا بتواند تلگرام را برای همکاری با خود متقاعد کند.

حالا به نظر می رسد که روسیه از تن دادن تلگرام و همکاری آن با این دولت ناامید و مایوس شده است و به همین خاطر نیز سازمان رگولاتوری و نظارت بر اینترنت و شبکه های اجتماعی در روسیه لایحه‌ای را به دادگاه عالی منطقه‌ای مسکو تحویل داده است تا ضرب الاجلی را برای مقابله با اقدامات تلگرام در پیش گیرند.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که این سازمان پیشنهاد داده است مهلت چند روزه‌ای را برای تلگرام تعیین کنند تا در صورت عدم همکاری، بلافاصله آن را فیلتر و مسدود کنند.

پاول دوروف – موسس و مدیر عامل تلگرام – بارها در صفحات مجازی خود و همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران بر لزوم حفظ حریم شخصی کاربرانش در تمامی کشورها تاکید کرده و گفته که با هیچ کشوری در این خصوص کوتاه نخواهد آمد و اطلاعات شخصی کاربرانش را به هیچ قیمتی نخواهد فروخت.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها