بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۵
یک مدرس در رشته مدیریت مالی گفت: نبود سازمان‌های حمایتی و مردم‌نهاد مستأجران را به شدت تحت فشار قرار داده و برخی از این نیاز ضروری و کم کشش در حد توان سوءاستفاده می‌کنند.
تدبیر24»مجید گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: رابطه‌ی یک سویه در معاملات رهن و اجاره بدون درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و طرف معامله، شرایط را برای مستأجران روز بروز بغرنج‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: فشار دوسویه و گاز انبری که از یک سو شامل کاهش درآمد قابل تصرف و از سوی دیگر گرانی افسار گسیخته املاک مسکونی اجاره‌ای سبب می‌شود هر روز مشکلات این قشر از جامعه را شدیدتر کند. کاهش ارزش پول ملی هم مزید بر علت است. به عنوان مثال ودیعه‌ای که امسال ارزش تام دارد، سال بعد به‌علت تورم، توان رهن واحد مسکونی را از مستأجران سلب می‌کند.

این مدرس مدیریت مالی یادآور شد: در برخی معاملات به علت نوسانات ارزش پول ملی، مالکان از ارزهای خارجی استفاده می‌کنند و شایسته است که برای جلوگیری از کاهش قدرت خرید مستأجران ودیعه آنها با ارزهای خارجی و یا فلزات گران‌بها قیاس شود تا از ضرر دوبله مستأجران جلوگیری کند.

گودرزی با بیان اینکه دولت در بخش مسکن سیاست و نظارت دقیقی داشته باشد، اضافه کرد: قدرت دلالان از قدرت دولت در بخش  مسکن بیشتر است و این در حالیست که عموم مستأجران از دهک‌های درآمدی پایین جامعه هستند و تاکنون هم آسیب‌های اجتماعی زیادی را متحمل شده‌اند.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: فروپاشی خانواده‌های مستأجر به‌علت ناتوانی در تامین حداقل معاش یکی از آثار زیانبار سودجویی از بخش مسکن بوده که متاسفانه روز به روز در حال افزایش است و از طرف دیگر افزایش بهای مسکن به علت عوارض چندگانه و هزینه مجوز دولتی قصه دردناکی دیگر است.

وی با بیان اینکه اضافه شدن هزینه‌های تامین مالی بجای کاهش قیمت مسکن یک طرح بد است، تاکید کرد: این کار علاوه بر ایجاد قیمت ناعادلانه مسکن هزینه‌های تسهیلات را هم بر دوش بی‌خانمان‌ها می‌گذارد.
برچسب ها: تدبیر24 ، مستأجران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها