بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
گزارشی از حال و هوای بازار طلا و ارز
امروز در بازار آزاد قیمت سکه همزمان با گران شدن پیش فروش آن با افزایش همراه شده و به یک میلیون و ۷۸۵ هزار تومان رسیده است و از سوی دیگر دلار تغییر محسوسی پیدا نکرده و در کانال ۵۱۰۰ تومان قرار دارد.
تدبیر24»بازار آزاد در نخستین روز هفته دستخوش تحولات جدیدی شده و قیمت سکه همزمان با پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی جهش دوباره‌ای پیدا کرده است.

سکه که از پیش از تعطیلات نوروز روند صعودی پیدا کرده بود در ایام تعطیلات همزمان با گران شدن دلار جهش قیمتی پیدا کرد و به بیش از یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسید.

از امروز با تصمیم بانک مرکزی قیمت سکه پیش فروشی در دو سر رسید شش ماهه و یکساله افزایش یافته است؛ به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی که تا پیش از این با نرخ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و یک ساله پیش فروش می‌شد به یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان رسید و هر قطعه در سررسید یک ساله از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

در رابطه با این‌که چرا قیمت پیش فروش سکه را بانک مرکزی افزایش داد فعلا اطلاعاتی از این بانک به دست نیامده است و اطلاعیه‌ای هم در این باره نداده، ولی پرس‌وجوی موضوع از برخی مسئولان مربوطه و همچنین کارشناسان بازار سکه و ارز از این حکایت دارد که وضعیت بازار موجب تغییر قیمت پیش فروش سکه شده است.

در نهایت به نظر می‌رسد این اتفاق باعث شده که قیمت سکه با افزایش دوباره روبرو شود؛ به طوری که در بازار امروز - شنبه -  یک میلیون و ۷۸۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که رکورد جدیدی برای سکه تمام به حساب می آید. همچنین این نوع سکه یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان خریداری می‌شود.  

مشاهدات نشان می‌دهد که در میان دیگر اقلام سکه، قیمت خرید نیم سکه ۸۵۰ هزار تومان و قیمت فروش آن ۸۶۰ هزار تومان است. ربع سکه نیز ۵۴۵ هزار تومان خریداری و ۵۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

اما در بازار ارز همچنان فروش دلار و یورو با محدودیت روبرو است و تقریبا بیشتر صرافی‌ها از فروش این دو ارز خودداری می‌کنند یا در ارقام پایین اقدام به فروش می‌کنند. این درحالی است که یورو و دلار با دو نرخ در بازار دیده می‌شود؛ یکی قیمت پشت تابلو صرافی‌ها و دیگری قیمت واقعی در میان دلالان و دست فروشان. البته عملا دلار و یورو با قیمت پشت تابلو اعلان قیمت صرافی‌ها در دسترس نیست و تنها دلار و یورو آزاد قابل خرید است.

یورو از ۶۳۰۰ تومان عبور کرد

قیمت خرید دلار در تابلو اعلان قیمت‌ صرافی‌ها ۴۸۵۰ تومان و قیمت فروش آن ۴۹۰۰ تومان ثبت شده است اما دلار در میان دست فروشان ۵۱۶۰ تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت فروش یورو روی تابلو اعلان صرافی‌ها ۶۰۰۰ تومان و قیمت خرید آن ۵۹۹۰ تومان ثبت شده اما قیمت واقعی یورو برای فروش ۶۳۸۰ تومان است که نشان از افزایش قیمت یورو نسبت به قیمت هفته قبل است.

مشاهدات حاکی از حضور گسترده دلالان در بازار است و صرافی‌ها هم چندان شلوغ نیستند.

برچسب ها: تدبیر24 ، رکورد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها