بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
از نظر حقوقی، برابر قانون شوراها استعفای شهردار به شورا تقدیم می‌شود و در اولین جلسه علنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و عدم همکاری شهردار نیز منوط به پذیرش استعفا خواهد بود.
تدبیر24»اما در مورد عدم پذیرش استعفا قانونی نداریم که در صورت نپذیرفتن استعفای شهردار، شورا او را ملزم به ادامه کار کند. از این نظر باید ابتدا ادله آقای شهردار بررسی شود و اگر ادله از نظر پزشکی درست باشد، شورا نمی‌تواند به دلیل تزاحم ادامه کار برای سلامتی آقای نجفی، ایشان را به ادامه کار ملزم کند. آقای نجفی ادله‌ای در مورد بیماری خود دارد و استعفای ایشان به دلیل وضعیت پزشکی است و شورا با توجه به وضعیت جسمانی آقای نجفی و نظر کارشناسی پزشکان مجبور به پذیرش استعفای اوست. در صورتی که شورا استعفای آقای نجفی را نپذیرد و ایشان نیز با عدم قبول این وضعیت سر کار حاضر نشود، تمردی صورت نگرفته است چراکه آقای نجفی عذر موجه دارد و وقتی که شهردار عذر موجه داشته باشد، شورا نمی‌تواند کاری دیگری انجام دهد و از وزارت کشور هم کاری ساخته نیست؛ هر چند آقای نجفی در طول این مدت به‌رغم بیماری سرکار حاضر شده و نشان داده است که به کارش تعهد دارد. آقای نجفی به عنوان یکی از مدیران لایق کشور، 7 ماه پیش با در نظر گرفتن همه دشواری‌ها، ایرادات و مسائل معطوف به شهرداری قبول مسئولیت کرده اما طرح استعفا با این دلیل موجه است. شورا هم باید با در نظر گرفتن حالت‌های مختلف مبنی بر وضعیت بیماری، چگونگی دوره درمان و تاثیر کار بر روند بیماری و مسائل دیگر، در نهایت استعفای شهردار را قبول کند. اما اگر دلیل اصلی استعفای شهردار، بیماری او نباشد، ایشان دیگر عذر موجه ندارد و البته قانون در این باره ساکت است که شهردار جرمی انجام داده یا خیر. وقتی شورا موافقت نکند و شهردار هم از فردای آن روز سر کار حاضر نشود، جرمی انجام نداده است اما از نظر اداری، تخلفی از شرایط کاری انجام داده که قانونگذار گفته باید به وزارت کشور معرفی شود و تصمیم‌گیری در این مورد بر عهده وزارت کشور است. در صورت پذیرش استعفای شهردار نیز، شورا باید فی‌المجلس یک سرپرست برای شهرداری تعیین کند تا در زمان مناسب افراد مطرح شده و برنامه‌های آنها را بررسی کند. البته در گذشته آقای سیدحسین مرعشی و قبل از آن و در دوره قبل، آقای محسن هاشمی برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند و دست شورا در این زمینه باز است و اگر متقاضیان همین افراد باشند، چون شورا با طرح و برنامه آنها آشناست، می‌تواند در همان جلسه از بین آنها یکی را انتخاب کند.



نعمت احمدی، حقوقدان
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها