بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
جلسه بررسی استعفای نجفی
پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با موضوع بررسی استعفای شهردار برگزار شد.
تدبیر24»محمدعلی نجفی در این جلسه پس از سخنان محسن هاشمی در پشت تریبون شورای شهر قرار گرفت و گفت: خانم امانی در ابتدای جلسه عنوان کردند که چه لشکرکشی شده اما این لشکرکشی برای زمانی است که شهردار را بخواهید عزل کنید اما حالا موضوع استفعا مطرح است.
تیم مدیریت شهری با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد

وی با بیان اینکه در وهله اول از حمایت‌ها و الطاف شورای شهر چه در روزهای اخیر و چه در هفت ماه فعالیتم و همچنین از حمایت‌های شهروندان و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم، گفت: تیمی در این مدیریت شهری بود که با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد و توانست کارنامه موفقی داشته باشد.

نجفی همچنین بااشاره به اینکه آقای هاشمی به درستی در خصوص بخشنامه صحبت کرده‌اند، گفت: علاوه بر بخشنامه‌ای که در ابتدای سال جدید در خصوص حمایت از کالای ایرانی در شهرداری دادیم باید عنوان کنم که شهرداری بخشنامه 32 ماده‌ای در رابطه با استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی داشته است.

شهردار تهران با بیان اینکه در ایام نوروز مقاوم سازی و اصلاح پل کریمخان انجام شد ادامه داد: پیمانکار فرصت دو سه ماه را برای اصلاح این پل در نظر گرفته بود اما سه هفته ای تمام شد که جا دارد از کارمندان، کارکنان و پیمانکار تشکر کنیم.

نجفی با بیان اینکه جا دارد از اعضای شورای شهر و برخی از نمایندگان مجلس تشکر کنم که در ایام نوروز از برنامه‌های شهرداری بازدید کرده و کارکنان ما را تشویق کردند گفت: نوروزگاه کار جدیدی است که امید است این واژه به مرور جا بیفتد چرا که امید است نوروزگاه یک واژه ماندنی بماند چرا که دوستان و افرادی که در این نوروزگاه حضور داشتند را مورد تشویق قرار دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه بهترین تیم مدیریت شهری در این مدت انتخاب شد، تصریح کرد: شورا در این هفت ماه و نیم حمایت‌های خوبی از شهرداری داشته و تاکید می‌کنم که هر چه در تهران انجام شده کار مشترک شورا و شهرداری بوده است.

کارنامه این مدت ما قابل دفاع است و قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست

نجفی با این ادعا که کارنامه این مدت ما قابل دفاع است و قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست، گفت: نگاه کنید به مدیریت بودجه در سال 96 که با وجود انحرافات و ضعف‌های زیاد توانستیم با مدیریت الویری و اعضای شورای شهر و سه نقطه بودجه را به بهترین نحو اجرایی کنیم؛ به گونه‌ای که در بخش نقدی 95 درصد بودجه محقق شد.

وی با بیان اینکه حاضریم با افرادی که مدعی مدیریت بد ما هستند بحث کنیم، اظهارکرد: دقت داشته باشید که در سال 95 شهرداری وقت 5000 میلیارد تومان از بانک وام گرفت تا کار خود را پیش ببرد اما این اتفاقات در دوره ما رخ نداد هر چند که از همان روزهای اول افراد و مراکزی در صدد تخریب شهرداری بودند.
شهردارتهران با بیان اینکه تیتر یک رسانه ملی سفره هفت سین 14 میلیون تومانی شورا بود در حالیکه این اتفاق رخ نداده بود و این در حالیست که به بدهی 52 هزار میلیارد تومانی پرداخته نشده است گفت: منشاء این بدهی‌ها نیز جای سوال است و در این میان مرا بیشتر مورد عنایت قرار می‌دادند و "از هر کرانه تیر جفا کردند روانه" که نهایتا یکی به هدف خورد.
تصور به بن‌بست رسیدن مدیریت شهری نادرست است

محسن هاشمی رییس شورای شهر  تهران در ابتدای این جلسه با بیان اینکه از شهردار تهران تشکر می‌کنم که از ایام نوروز با وجود استعفا، شهر را با جدیت اداره کردند، اظهار کرد: وی اولین بخشنامه خود را نیز در پاسخ به رهنمودهای رهبری و حمایت از کالای ایرانی ابلاغ کردند که از این پس در شهرداری از کالای ایرانی حمایت می شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل از نظر رونق اقتصادی ، اشتغال و ... بسیار مهم است و در روند بهبود وضعیت مردم موثر است گفت: امروزه در دنیا بحث تولید خدمات نیز مطرح است که یکی از وظایف شهرداری خدمت به مردم است که  آرزو می کنم به اهداف خود برسیم.

وی با بیان اینکه بررسی استعفای شهرداری تهران که یک ماه قبل به شورا داده شده امروز در دستور بررسی قرار دارد گفت: همه نکات و تحلیل‌هایی که در رسانه‌ها در این مدت انجام شده محترم است اما باید دو نکته را بیان کنم چرا که  انصاف رعایت نشده است که یکی از آنها بحث دلخوری نجفی از شورا و عدم حمایت شورا از نجفی بود که این تلقی اشتباه ایجاد می ‌کند.

وی با بیان اینکه شورای شهر از همان روز  اول تا کنون از نجفی حمایت کرده و شهردار نیز بارها در جلسات به این موضوع اذعان داشته است، گفت:‌ نکته دوم بحث به بن بست رسیدن مدیریت شهری است که این تصور نیز نادرست است چرا که شورا در رأس امور شهر قرار دارد و ان شاءالله به وظایف خود عمل می‌کنیم.

وی گفت: دقت داشته باشید که ما با رأی مردم اینجا هستیم و رأی مردم یعنی توجه به خواسته آنها و باید مراقب باشیم که نظارتمان با خواسته‌های مردم هماهنگی داشته باشد.

این جلسه با حضور گسترده رسانه‌ها،‌ عکاسان خبری و خبرنگاران برگزار شد و معاونان شهرداری تهران نجفی را همراهی می‌کنند و  حضور دارند.

نجفی درساعت 9:20 در صحن شورا حضور یافت.
برچسب ها: تدبیر24 ، نجفی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها