بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
استاندار تهران در چهاردمین سفر شهرستانی خود گفت: شمیرانات مورد طمع و دست اندازی افرادسودجو است.
تدبیر24»همزمان با چهاردهمین سفر شهرستانی استاندار تهران ،اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مشترک با کمیته برنامه‌ریزی شهرستان شمیرانات به ریاست استاندار تهران در محل سالن جلسات ارغوان اردوگاه شهید باهنر امروز ١٩فروردین برگزار شد.

محمد حسین مقیمی در ابتدای این جلسه تدوین و اجرای هرگونه طرح برنامه ریزی و مطالعاتی را منوط به در نظر گرفتن مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر رعایت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان شمیرانات دانست و گفت: اگر این مصوبه بدون تنازل از سوی دستگاه های برنامه ریز در استان عملیاتی شود با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد.

مقیمی، شهرستان شمیرانات را دارای جاذبه های غنی و جذاب گردشگری در استان تهران دانست و افزود :شمیرانات به دلیل داشتن شرایط ییلاقی و جاذبه های گردشگری همواره مورد طمع و دست اندازی افرادسودجو قرار داشته و مصوبه شورای عالی امنیت ملی در راستای حفظ و صیانت از حقوق بیت المال بوده است.

استاندار تهران با تأکید بر لزوم احداث مجموعه گردشگری نظیر پارک جنگلی در شمیرانات ،گفت: امروز صنعت گردشگری یکی از چند صنعت سودآور دنیا است باید از ظرفیت های خدادادی شمیرانات برای رونق این صنعت در استان بویژه در ایام تعطیلات نوروزی بهره ببریم.

در ادامه این جلسه و تصویب اعضای جلسه مقرر شد اداره کل راه وشهرسازی استان با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری طرح مطالعاتی مربوط به تدوین ضوابط و مقررات تفرجگاه ها را در سطح شهرستان در بازه زمانی دوماهه با تعیین مشاور عملیاتی کند.

همچنین در ادامه کارگروه امورزیربنایی دو شرکت آب وفاضلاب استان و آبفا روستایی موظف به تهیه طرح مطالعاتی برای ایجاد تأسیسات فاضلاب وپسآب در شهرها و روستاها و همچنین مسیر بین راهی از شهرلواسان تا شمشک ظرف مدت ٢ماه شدند.

همچنین با موافقت و تصویب اعضای جلسه مقرر شد؛پروانه آن دسته از بهره برداران معادن فعال در شمیرانات در صورت پایان بهره برداری برای بررسی کارشناسی به منظور تمدید پروانه بهره برداری به شورای معادن استان ارجاع شود.

در ادامه جلسه و در راستای حفظ و توسعه عرصه های منابع طبیعی مقرر شد؛ضلع جنوبی رودخانه لواسان با رعایت مالکیت عمومی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اراضی خارج از عرصه های منابع طبیعی حفاظت شده با همکاری دهیاران و بخشداران درختکاری شود.

همچنین با عنایت به داشتن مزیت نسبی شهرستان شمیرانات در بخش کشاورزی بنا به پیشنهاد رییس سازمان جهادکشاورزی استان مقرر شد در راستای تکمیل زنجیره تولید و با استفاده از عرصه های ملی این سازمان از محل اعتبارات استانی اقدام به احداث و راه اندازی پایانه های فروش محصولات کشاورزی شهرستان کند.

در ادامه این جلسه و در جهت رونق اشتغال با تصویب اعضای جلسه مقرر شد؛ بنیادمسکن استان تهران در تدوین نقشه هادی روستایی سه مرکز نزدیک به دهستان را جانمایی و برای ایجاد لکه های صنعتی با هماهنگی اداره کل حفاظت از محیط زیست اقدام کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها