ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 30
کد خبر: ۱۰۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

مُد امسال ایران چه رنگی است؟

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس از انتخاب رنگ زیتونی در هفتمین جشنواره مد و لباس فجر برای استفاده در طراحی و تولید لباس در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

تدبیر24»حمید قبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب رنگ سال توضیح داد: در بخش مسابقه زنده هفتمین جشنواره مد و لباس فجر از رنگ زیتونی در پارچه‌ها استفاده کردیم. بر اساس نظرات کارشناسان، زیتونی یکی از رنگ‌هایی است که به بخش‌هایی از اقلیم ایران نزدیک است و می‌توان از آن برای نمونه‌های عمومی استفاده کرد. از طرفی زیتونی قابلیت ترکیب و تلفیق با بسیاری از رنگ‌ها در حوزه مد و لباس را دارد.

او با بیان اینکه ایران در دنیا به برخی از رنگ‌ها شهرت دارد، گفت:  در دو سال گذشته از رنگ‌های آبی فیروزه‌ای و طیف رنگ‌های زرد و خانواده کویری استفاده کردیم. اصولا در دنیا، ایران را به این دو رنگ مهم می‌شناسند و  بسیاری از طراحان دنیا توصیه‌هایشان در طراحی با مخاطب ایرانی استفاده از این دو رنگ است. در معماری  و کویر ایران نیز گونه‌های مختلفی به این دو رنگ دیده می‌شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: در دوره‌های قبل بحث‌های گسترده‌ای درباره رنگ و نوع پارچه صورت گرفت. ضمن اینکه این بار، پارچه‌های پیشنهادی مورد استفاده در جشنواره مد و لباس تولید ایران بودند و قابلیت تولید در سطح عمومی را نیز دارند.

قبادی درباره اینکه استفاده از رنگ مُد سال در ایران چگونه به طراحان و تولید کنندگان پوشاک ابلاغ می‌شود، بیان کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس تا کنون به شکل آزمون و خطا پیش رفته و اینکه به صورت حرفه‌ای مقدمات اولیه‌ی آن فراهم شود و پیش از استفاده در لباس وارد پارچه یا نخ شود یا درباره آن اطلاع رسانی گسترده صورت بگیرد، انجام نمی‌دهیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر نیز از رنگ جهانی پیروی نکردیم، اظهار کرد: گرچه ممنوعیت و مخالفتی در این حوزه نیز نداریم. زمانی که در ویترین مغازه‌ها لباس‌هایی با رنگ‌های خردلی و اُخرایی عرضه می‌شود حاصل کار کارشناسان، فعالان و طراحان مد و لباس در جشنواره‌هاست. ما طراحان را محدود به یک رنگ نکردیم بلکه طیفی از رنگ‌ها را برای کار آنها در نظر گرفتیم. اما این طور نیست که رنگ خاصی را مد نظر بگیریم و بگوییم همه از آن پیروی کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: به عقیده کارشناسان، تولید کنندگان و فعالان این حوزه، جهت دادن در این زمینه می‌تواند در مسیر طراحی و تولید لباس آقایان، بانوان، کودکان و نوجوانان موثر و کمک کننده باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: