بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
آخرین خبرها از بازار ارز حاکی از آن است که حضور مردم در صف‌ها برای خرید دلار، طولانی‌تر شده و دلار ۴۹۰۰ تومانی صرافی‌ها نیز جمع شده است اما هنوز خبری از دلار ۴۲۰۰ هم تومانی نیست و این قیمت روی تابلوی برخی صرافی‌ها درج شده و تابلوی برخی صرافی‌ها هم خاموش شده است.
تدبیر24»آخرین مشاهدات از بازار ارز امروز در حوالی ظهر نشان می‌دهد که حضور مردم و متقاضیان در صف‌ها بیشتر شده است و با توجه به صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور در شب گذشته مبنی بر عرضه دلار ۴۲۰۰ تومانی بسیاری از افراد برای خرید دلار با این قیمت به بازار هجوم آورده‌اند.

شب گذشته جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد که طی آن معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که از این به بعد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان تک‌نرخی می‌شود و فروش آن با بیش از این قیمت قاچاق به حساب می‌آید.

دلار در بازار دلالان ۵۵۰۰ تومان

این در حالی است که از صبح امروز نشانه‌ها از بازار ارز حاکی از این بود که دلار با نرخ‌های متفاوتی به فروش رسیده است. در میان برخی از دستفروشان و دلالان دلار با نرخ حدود ۵۵۰۰ تومان به فروش رسید.

همچنین یکی از صرافی‌ها که صبح امروز دلار را با نرخ ۴۹۰۰ تومان عرضه می‌کرد با ورود نیروی انتظامی قیمت‌های خود را  روی تابلو تغییر داد.

تابلوی اعلان قیمت صرافی‌ها خاموش شد!

گفتنی است که بیشتر صرافی‌ها تابلوی اعلان قیمت‌های خود را خاموش کرده‌اند یا برچسب خرید و فروش ارز نداریم را پشت شیشه‌هایشان چسبانده‌اند.

مقابل یکی از صرافی‌ها که جمعیت زیادی حضور دارند، گفته می‌شود که قرار است دلار را با نرخ ۴۲۰۰ تومان عرضه کنند و افراد حاضر در صف می‌گویند که "به دلیل صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور امروز برای تهیه ارز به بازار آمده‌اند و امیدوار هستند که دلار را با نرخ جدید خریداری کنند" اما تاکنون کسی موفق به خرید دلار ۴۲۰۰ تومانی نشده است.

یکی از متقاضیان در صف که خانم جوانی است، می‌گوید "من دانشجوی خارج از کشور هستم و می‌خواهم برای تحصیل به فرانسه بروم. الان چند روز است که به دنبال تهیه دلار یا یورو هستم اما موفق نشده‌ام و اگر امروز نتوانم دلار تهیه کنم، سفرم کنسل می‌شود".

یکی دیگر از افراد حاضر در صف که مرد مسنی است که عنوان می‌کند "برای فرزندش دلار نیاز دارد و باید به هر شکلی شده، امروز دلار تهیه کند. او می‌گوید اگر موفق نشود که دلار ۴۲۰۰ تومانی خریداری کند، مجبور است به سراغ دستفروشان برود و دلار را با قیمت غیر رسمی تهیه کند".

همچنین نکته قابل توجه دیگر در بازار امروز حضور نسبتا گسترده ماموران نیروی انتظامی است که برای کنترل فضا و قیمت‌ها در بازار حضور پیدا کرده‌اند.

برچسب ها: تدبیر24 ، دلار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها