بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
ورزش و غذای سالم می‌تواند با عوارض جانبی هورمون درمانی در مبتلایان به سرطان پروستات‌ مقابله کند.
تدبیر24»در روش هورمون درمانی تولید تستوسترون و دیگر هورمون‌های مردانه که موجب رشد سلول‌های سرطانی پروستات می‌شود متوقف می‌گردد اما از سوی دیگر توقف تولید این هورمون‌ها به از بین رفتن توده عضلانی بدن و استحکام آن و همچنین افزایش چربی در بدن منجر می‌شود که این بیماران را در معرض خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و مشکلات جسمی دیگر قرار می‌دهد.

در این بررسی متخصصان علوم پزشکی در آمریکا به مطالعه روی ۳۲ مرد داوطلب پرداخته و دریافتند انجام حرکات ورزشی سبک و خوردن مواد غذایی سالم عوارض جانبی هورمون درمانی را در این بیماران کاهش می‌دهد.

در این بررسی نیمی از مردان برای مدت ۱۲ هفته برنامه تغذیه‌ای سالم و حرکات ورزشی را دنبال کردند در حالیکه نیمی دیگر تنها آموزش‌های ابتدایی در مورد تشخیص بیماری و حرکات ورزشی را دریافت کردند.

به گزارش هلث دی نیوز، سه ماه پس از اجرای این برنامه مشخص شد شرکت کنندگان گروه اول به لحاظ استحکام و قدرت عضلانی و تحرک بهبود پیدا کرده و چربی بدن آنان نیز کاهش یافته است. این در حالیست که در گروه دوم حجم عضلانی و استحکام آن کاهش پیدا کرده و حجم چربی در بدن این افراد بیشتر شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها