بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
ناگفته های شریعتمداری درباره ارز
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: به طور کلی انحصار یک ارز خارجی یا تمرکز روی یک ارز به صلاح کشور نیست.

تدبیر24»محمدرضا شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا، اقدام اخیر دولت در تک‌نرخی شدن نرخ ارز را سیاستی بسیار قاطعانه برای کنترل بازار ارز و بهبود اوضاع اقتصادی و تجاری کشور دانست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر تجارت ایران آمادگی این را دارد که از سمت دلار به یورو تغییر کند؟ گفت: اتکای تجارت ایران به یورو همین امروز هم بیش از سایر ارزهای خارجی است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: بخشی از فروش تجاری ایران به نفت مربوط می‌شود که درآمد حاصل از این بخش به صورت مشترک با دلار و ارز کشورهایی که به آنها نفت صادر می‌شود، صورت می‌گیرد و بخشی از این درآمد نیز از طریق یورو تامین می‌شود.

شریعتمداری ادامه داد: بخش‌های دیگر تجارت خارجی ایران نیز به نسبت قابل ملاحظه‌ای به یورو وابسته است. به طور مثال در مورد کالاهای اساسی این اتفاق از قبل رخ داده است.

ترجیح ایران بر تجارت با ارز کشور هدف

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین متذکر شد: باید تجارت ما به سمت ارزهای مختلف برود. از آنجا که امروز روابط ما با کشورهای اروپایی رو به گسترش است به طور طبیعی باید روی ارز این کشورها تمرکز بیشتری داشته باشیم. 

وی در پایان گفت: با این وجود سیاست عمومی ما این است که تجارت تا جایی که مقدور است و به ویژه در مورد ارزهای قابل مبادله با ارز کشور مقابل صورت گیرد و  بخصوص در کشورهایی که حجم مبادلات تجاری بیشتری دارند، تجارت با ارز قابل مبادله یا ارز خود آن کشور ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، رئیس کل بانک مرکزی به تازگی اعلام کرده که پیشنهاد جایگزینی یورو با دلار را به مقام معظم رهبری ارائه کرده ایم و ایشان نیز استقبال کرده اند.

ولی الله سیف در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی وضعیت بازار ارز گفت: من پیشنهادی را با حضرت آقا مطرح کردم که یورو در مبادلات ارزی جایگزین دلار شود، چرا که دلار نقشی در مبادلات خارجی ما ندارد و ایشان هم از این موضوع استقبال کردند.

برچسب ها: تدبیر24 ، یورو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها