بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: صادرات ایران به روسیه ۳۵۰ میلیون دلار است.
تدبیر24»هادی تیزهوش در نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و روسیه که در محل اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران با روسیه بحثی تاریخی بوده و از قرن ۱۹ شروع شده است، اظهار کرد: از سال میلادی2010 آمار و ارقام در بحث روابط ما سیر صعودی داشت اما بعد از آن کاهش داشت.

 وی اضافه کرد:۳۵۰ میلیون دلار صادرات ما به روسیه است که امیدواریم این صادرات افزایش یابد.
 
نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به افتتاح سرای تجاری که با کمک اتاق ایران در روسیه افتتاح شد، بیان کرد: این سرای تجاری صد سال بعد از بسته شدن سرای قبلی در آستارا خان که مرکز ورود و خروج کالا در روسیه است، بازگشایی شد.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۴ اتاق بازرگانی از جمله اتاق لرستان در سرای تجاری ایران در آستاراخان روسیه مستقر هستند و هدف ما از افتتاح این سرا فقط ارتباط بین خریدار و فروشنده است.
 
تیزهوش در بخشی دیگران از سخنان خود گفت: روسیه در بحث ویزا سخت‌گیر است و امیدواریم در بحث ویزای تجاری با ایران این سخت‌گیری را کمتر کند.
 
نایب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که اجلاس اتاق‌های منطقه دریای خزر در خرم‌آباد برگزار شود.
 
وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های مهمی که در ارتباط تجاری و روابط اقتصادی با روسیه مطرح بوده، حمل و نقل است، تصریح کرد: در ایام یخبندان با مشکلات زیادی در این خصوص‌ مواجه هستیم و این درحالیست که اتاق ایران برنامه دارد تا یکی دو ماه آینده از طریق راه‌آهن آذربایجان با کمترین هزینه‌، کالاها را به روسیه صادر کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها