بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۰۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
کمتر از یک هفته پس از پخش تصاویر مخدوش لوگوی باشگاه آاس رم در تلویزیون ایران، این تیم فوتبال ایتالیایی محبوبیتی بی‌سابقه را در ایران تجربه می‌کند.

تدبیر24»تیم زرشکی پوش شهر رم که با قرعه ای سخت در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا قرار گرفته بود، درست در روز بازی برگشت مقابل این غول اسپانیایی صفحه فارسی توییتر خود را در ایران افتتاح کرد.

اقدامی هوشمندانه از سوی این باشگاه ایتالیایی بود که چهارشنبه گذشته به دلیل پخش محو شده لوگوی این باشگاه از تلویزیون ایران، سوژه بزرگ اجتماعی ایرانی‌ها در سراسر جهان شده و البته بازتاب آن به صفحه اول اغلب روزنامه‌های ایتالیایی کشیده شده بود.

در پی رخ دادن این اتفاق و در شرایطی که کامنت‌های تحقیرآمیز در قضاوت به اتفاق رخ داده در تلویزیون ایران در سراسر دنیا قابل ردیابی بود، ایرانیان پرتعداد حاضر در کشور ایتالیا تلاش زیادی برای رفع این سو تفاهم کردند و با ارسال عکس‌ها و تصاویر و پیام‌های مختلف باشگاه رم، سعی کردند این اتفاق را تا حد یک اتفاق شخصی تنزل بدهند؛ موضعی که البته درست هم به نظر می‌رسید چرا که آنچه در برنامه گزارش ورزشی هفته گذشته رخ داد، حتی مورد تایید مجریان برنامه نیز نیست.

اما اتفاق جالب‌تر در جایی رخ داد که روز گذشته در توئیتر ناگهان یک پیام فارسی به سرعت در فضاهای مختلف مجازی بازنشر شد. پیامی که باشگاه المپیک رم در آن خبر از آغاز به کار بخش فارسی کاربری خود در توئیتر می‌داد.

این یک اقدام هوشمندانه از سوی این باشگاه پایتخت ایتالیا بود که در کمتر از یک ساعت هزاران ایرانی را فالوور خود کرد. رم که به نسبت باشگاه‌های بزرگی مثل میلان، یوونتوس و اینتر در ایران خاستگاه طرفداری ضعیف‌تری دارد، با این کار علاوه بر به دست آوردن قلب میلیون‌ها هوادار فوتبال در ایران، هزاران نفر را نیز شیفته خود کرده و نکته جالب فعالیت جذاب و یک سره این حساب کاربری در توئیتر است.

آنها حتی در توئیت‌هایی که بعد از پیروزی تاریخی شب گذشته مقابل بارسلونا گذاشته‌اند، از شعارهای استادیومی ایران «واویلا، واویلا، بزن یکی دیگه» استفاده کرده‌اند که این مسئله هوشمندی آنها را می‌رساند.

در شرایطی که شب گذشته در رم جشن بزرگی بابت پیروزی مقابل بارسلونا و حذف همقطاران مسی در اوج ناامیدی برپا بود، کارشناسان ارتباطات در ایران موضوع جدیدی را پیش چشم خود می‌دیدند. اینکه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی چه تاثیر بزرگی در کاهش فاصله‌ها و همینطور تغییر نگاه ها دارند. اگر بگوییم حالا رم محبوب ترین باشگاه ایتالیایی در ایران است، شاید گزاف نگفته باشیم. محبوبیتی که حتی در سال تاریخی این تیم با فابیو کاپلو و حضور ستاره‌هایی مثل باتیستوتا، توتی و مونتلا که منجر به کسب اسکودتو سال 2001 برای رم نیز شد در ایران شکل نگرفته بود.

این دست دوستی در اوج سو تفاهم‌های طبیعی بازنشر اخبار منفی، حس خوبی به ایرانیان علاقه‌مند به فوتبال داده است و به همین دلیل پیروزی شب گذشته رمی‌ها در المپیکو بیشتر از بردهای مشابه قبلی گرامی داشته شده است. حالا اگر کلمه رم را در توئیتر سرچ کنید به پست‌های بیشماری می‌رسید، نکته‌ای که نشان می‌دهد سیاست رسانه‌ای رمی‌ها چقدر هوشمندانه و جذاب بوده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، گرگ ناقلا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها