بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
امروز در حالی سرمایه‌گذاران بورسی چشم به بازار ارز دوختند که قیمت سهم خودرویی‌ها و فلزی‌ها با افت فزاینده‌ای همراه شد. شاخص کل نیز بار دیگر به ابتدای کانال ۹۶ هزار واحدی رسید.
امروز در حالی فعالان بازار سرمایه ایران شاهد تداوم کاهش قیمت سهم ها در بورس تهران بودند که همچنان بازار ارز با ابهام هایی همراه است. در روزهای گذشته ریسک‌های موجود در بازار، به رکود در بورس دامن زد و ابهامات در بازار ارز نیز از عواملی است که سرمایه‌گذاران را برای تصمیم‌گیری در سرمایه‌گذاری ها سردر گم کرده است.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۶۱ واحد رشد کرد و به رقم ۹۶ هزار  و ۲۸۷ واحدی رسید، همچنین شاخص کل هموزن ۱۸۶ واحد کاهش یافت و عدد ۱۶ هزار و ۷۶۳ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز در طی معاملات امروز ۶۶۲ واحد افت کرد و به رقم ۱۰۲ هزار و ۳۲۳  واحدی رسید، در عین حال شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۳۹۲ و ۶۴۰ واحد افت کردند.

پتروشیمی خارک، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان هر یک به ترتیب ۷۵، ۵۴ و ۴۷ واحد در افت شاخص‌ها نقش داشتند و در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی مبین بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص‌ها داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی نمادهایی همچون پتروشیمی زاگرس، مدیریت صنعت شوینده بهشهر و پتروشیمی شازند، حدود ۴ درصد افت در قیمت پایانی را تجربه کردند مابقی نمادهای این گروه نیز عمدتا با کاهش قیمت سهام مواجه شدند. در این گروه ۵۰ میلیون سهم به ارزش بیشتر از ۱۸ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین در گروه خودرو و ساخت قطعات، برای بار دیگر اکثریت سهم‌ با افت قیمتی بیش از چهار درصد مواجه شدند. این در حالی است که قیمت سهام شرکت‌های این گروه روز گذشته با رشد قیمت چشمگیر همراه بوده‌اند و در روز قبل از آن مانند امروز قیمت‌ سهم‌های خودرویی با کاهش فزاینده همراه بود. در این گروه ۱۸۰ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۱ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نیز روند تغییرات قیمت سهم‌ها عمدتا با کاهش مواجه شد همچنین در استخراج کانه‌های فلزی نیز اکثریت غریب به اتفاق افت قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۰۷ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان رسید. این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۵۷ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۵۷ هزار و ۶۵۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز در ادامه روند کاهش در چند روز اخیر ۱۰.۴ واحد افت کرد و به رقم ۱۰۶۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۲۰۶ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۳۱۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.


برچسب ها: تدبیر24 ، افت قیمت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها