بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
روسیه به رغم‌ هشدارهایش مبنی بر پاسخ فوری به حملات نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش به سوریه، به بمباران روز گذشته این کشور پاسخ عملی نداده است.
تدبیر24»وزارت دفاع روسیه، روز گذشته به پرسش‌ها درباره حملات موشکی ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه به سوریه، و نیز دلیل عدم انجام حملات تلافی‌جویانه، پاسخ داد.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، هیچ‌کدام از موشک‌های مهاجم به سوریه، به مناطقی که سامانه‌های دفاعی روسیه در آنجا مستقر هستند، شلیک نشدند.

روسیه سامانه‌های هوایی خود را در پایگاه‌های «طرطوس» و «حمیمیم» مستقر کرده است.

مسکو پیش از این به واشنگتن هشدار داده بود که در صورت بمباران مواضع نظامی روسیه مستقر در سوریه، بلافاصله به این حملات پاسخ خواهد داد.

ناظران سیاسی در روسیه بر این باورند تا زمانی‌که نیروهای روس در سوریه هدف حملات قرار نگیرند مسکو به تجاوز مثلث غربی پاسخ نمی‌دهد.

در همین راستا، «دمیتری سمیرنوف» تحلیلگر سیاسی در روزنامه «پراودا» نوشته است: «فکر می‌کنم هر شهروند روس که از خواب بیدار شود و خبر حملات موشکی آمریکا به سوریه، که مواضع ارتش روسیه نیز در آنجا مستقر هستند را بشنود بلافاصله این پرسش به ذهنش خطور خواهد کرد که گام بعدی چیست؟ آیا این وضعیت به منطقه خاورمیانه محدود خواهد شد یا این‌که زمام امور از دست خواهد رفت؟ آیا باید از نزدیکان‌مان خداحافظی کنیم و بار سفر را ببندیم؟ یا این‌که منتظر بمانیم؟»

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد که پوتین با درایت با این قضیه تعامل، و جهان را از بلایای جنگ سوم جهانی دور می‌کند.

طبق این گزارش، پس از نزدیک به یک هفته خط و نشان آمریکا و چند کشور هم‌پیمانش، بامداد شنبه حمله موشکی و محدود آمریکا با همراهی انگلیس و فرانسه به اهدافی در سوریه صورت گرفت.  این تجاوز نظامی به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق انجام شد در حالی‌که هیچ منبع مستقلی تاکنون موضوع استفاده از سلاح شیمیایی را تایید نکرده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، سکوت روسیه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها