بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
شهردار آینده تهران فردی کارآمد، شهره به سلامت اداری و شخصیتی اصلاح‌طلب، مدافع شفافیت و پاسخگویی خواهد بود.
تدبیر24»فارغ از جنسیت، فردی انتخاب خواهد شدکه بتواند شهر تهران را با کارآمدی متناسب با وجهه شهر تهران به عنوان پایتخت کشور مدیریت و اداره کند، رویکرد شورای پنجم عدالت جنسیتی است و طبیعتا در بین کاندیدا‌ها حتما خانم هم وجود خواهد داشت ولی در نهایت مهم این است که چه گزینه‌ای بهتر می‌تواند اهداف تدوین شده برای شهر تهران را محقق کند. برای اعضای شورای شهر مهم این است که شهردار آینده حتما شهر را با نگاه انسان‌محورانه ببیند. آنچه مهم است دمیدن روح انسانی لابه‌لای کالبد شهری است. شهردار آینده باید در چارچوب حفظ، ارتقا و ترویج انضباط مالی به وجود آمده تلاش کند و بتواند به طور مرتب تمام اقدامات شهرداری در حوزه مالی را در اختیار شهروندان قرار دهد. شهردار آینده باید در برابر شهروندان پاسخگو باشد و مدیریت مشارکتی را در درون شهر توسعه و ارتقا بدهد. تهران، شهری مبتنی بر حضور شهروندان است. برنامه شهردار آینده باید مبتنی بر مشارکت بیشتر شهروندان باشد. تصویر آینده شهر تهران در قالب مشارکت امید و شکوفایی شکل خواهد گرفت. مشارکت، فرصتی است که برپایه آن می‌توانیم از ظرفیت‌های شهروندان برای ارتقای شفافیت و گسترش پاسخگویی استفاده کنیم. نهادهای موجود مثل شورایاری‌ها، سمن‌ها و دفاتر خدمات نوسازی ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که درون محلات شکل گرفته‌اند اما این ظرفیت‌ها باید ارتقا یافته و تنوع بیشتری پیدا کنند و شهروندان به اشکال مختلف در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشارکت داشته باشند. شعار مردمی آقای محمدعلی نجفی، امید، مشارکت و شکوفایی بود که نصب‌العین شهردار آینده هم خواهد بود زیرا اعضای شورا روی این موارد به توافق رسیده‌اند. شهردار سابق تلاش‌های زیادی کردند و کارهای موفقی انجام دادند. دکتر نجفی برای فاکتورهای اصلی مورد نیاز شهر تهران مثل پاسخگویی و مشارکت‌طلبی تلاش‌های زیادی انجام دادند و توانستند بیش از شش هزار میلیارد از بدهی‌های شهرداری را بپردازند و بدون استقراض، 95 درصد از بودجه را تحقق بخشند. شهردار آینده منتخب شورا باید از ظرفیت‌های ایجاد شده بیشترین استفاده را کرده و نوآوری بیشتری در حوزه مشارکت شهروندان داشته باشد. شورا به طور کامل از شهرداران خود حمایت می‌کند. فشارهای زیادی به شهردار سابق وارد شد که شورا تلاش کرد آنها را برطرف کند و در صورت لزوم مذاکراتی انجام دهد و فضای تعامل و گفت‌وگوی بیشتری فراهم کند اما امکان‌پذیر نشد و نتوانستیم ظرفیت‌های لازم برای گفت‌وگو را در بین دوستانی که به هر دلیلی به شهردار فشار می‌آورند ایجاد کنیم. اهل توافق هستیم و فارغ از اینکه چه گروهی مدیریت تهران را بر عهده دارند، آینده و احساس خوبی که شهروندان از حضورشان در این شهر دارند، مهم است. گروه فعلی مدیریت شهری تهران، برآیند خواست مردم است و بیش از 5/26 میلیون رای در مجموع 21 عضو شورا به خود اختصاص داده‌اند. مردم با امید پای صندوق‌های رای آمدند و پاسخ اعتماد مردم به نظام و دموکراسی جمهوری اسلامی طبیعتا همراهی و همدلی بخش‌های مختلف برای ارتقای وضعیت شهر خواهد بود و با توجه به رویکرد تعاملی شورای پنجم این فضا هرچه زودتر باز خواهد شد.



زهرا نژادبهرام، عضو شورای پنجم شهر تهران
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها