بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
حمله موشکی و هدفمند آمریکا و هم‌پیمانانش به سوریه بازتاب گسترده‌ای در دنیا داشت ولی هیچ‌کس حسابی روی آن باز نکرد.
تدبیر24»مرتضی داستانی در ادامه سرمقاله امروز روزنامه «۱۹ دی» نوشت: نیم‌نگاهی به بازتاب این حمله در رسانه‌ها نشان می‌دهد علی‌رغم اینکه ترامپ تلاش می‌کند خود را پیروز مطلق این حمله بداند و به واسطه آن به ایران و روسیه خط و نشان بکشد، اغلب رسانه‌ها از آن به عنوان عملیاتی با دستاورد «هیچ» نام برده‌اند.

سی‌ان‌ان نوشت: حمله به سوریه نمادین بود و دستاوردی نداشت. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعتراف کرد این حمله هرگز تأثیری بر استقامت بشار اسد و قدرت او در استمرار پیروزی‌هایش نخواهد داشت.

عبدالباری عطوان تحلیل‌گر مسائل عرب در تحلیل خود در رأی‌الیوم نوشت: ترامپ به دنبال این است که امنیت کشورش را بازگرداند اما تلاشش ناکام است و همانند کسی است که به پای خود شلیک می‌کند. او تصریح کرد: این تجاوز آغازی برای عقب‌نشینی آمریکا از خاورمیانه و بازگشت حاکمیت دولت سوریه بر تمامی اراضی این کشور است.

از سوی دیگر برخی تحلیل‌گران معتقدند بعد از پیروزی سوری‌ها در آزادسازی غوطه‌شرقی، آمریکایی‌ها در سایه ترس از افول قدرت منطقه‌ای، پذیرفته‌اند که بایستی با اسد کنار بیایند و دولت او را به رسمیت بشناسند، کماینکه نیکی هیلی نماینده تندروی آمریکا در سازمان ملل چندی پیش گفته بود برکناری اسد دیگر تمرکز اصلی سیاست خارجی آمریکا نیست و بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا هم تصریح کرده بود: اسد می‌تواند بخشی از توافق صلح باشد.

بنابر این آمریکایی‌ها از حمله اخیر دو هدف را نشانه رفته بودند: اول / بغض و کینه خود از افول قدرتشان در منطقه را نشان دهند و ژست اقتدار بگیرند؛ دوم / از آنجا که همه تحلیل‌گران و کنشگران سیاسی منطقه معتقدند که رفع مشکلات سوریه راه حل سیاسی دارد، دنبال کشاندن سوریه به پای میز مذاکره و گرفتن امتیاز بیشتر هستند.

براین اساس است که برخی‌ها اسد را برنده این حمله و صهیونیست‌ها و عربستان را بازنده واقعی و نهایی آن می‌دانند؛ بی‌جهت نیست که روزنامه‌های صهیونیستی که قبل از حمله رجزخوانی می‌کردند، بعد از آن یا به کما رفته و یا اعتراف به قدرت یابی بیشتر اسد در سوریه کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها