بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سیاست سازمان منطقه آزاد ماکو رفع موانع سر راه تولید و بهبود فضای کسب و کار است که در همین راستا سرمایه گذاری های کلان بخش خصوصی در این منطقه انجام شده است.

تدبیر24»اکبر نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تاکید کرد: افزایش کیفیت تولیدات، موجب رشدِ رقابت پذیری تولیدات منطقه در عرصه بین المللی می‌شود. در صورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی، محصولات تولیدی بخصوص در حوزه پوشاک می‌تواند صد درصد قابل رقابت با نمونه های خارجی باشد.

وی اضافه کرد: محصولات و کالاهای تولیدی منطقه آزاد ماکو بخصوص در بخش پوشاک، زمانی می‌تواند توجه مشتریان را به خود جلب کند که قدرت رقابت با کالای مشابه وارداتی خود در بازار را داشته باشد و نسبت به انواع مشابه خارجی خود مزیت‌های دیگری مانند امکان خرید قسطی را در بر داشته باشد.

نوبخت گفت: سیاست سازمان منطقه آزاد ماکو رفع موانع سر راه تولید و بهبود فضای کسب و کار است که در همین راستا سرمایه گذاری های کلان بخش خصوصی در این منطقه انجام شده که از جمله انتقال خط تولید پوشاکی از ترکیه به ماکو در سال ۹۵ با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی و اشتغال زایی برای  بیش از ۱۷۰ نفر است که ۸۵ درصد آن را بانوان بومی منطقه تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری شرکت کابی آلیاژ (تولید کننده مواد فروآلیاژ) با حجم سرمایه گذاری ۷۵ میلیون دلار است که ۱۰۰درصد سرمایه آن متعلق به اتباع کشور هند است و فاز اول آن با ایجاد اشتغال برای ۹۲ نفر و در سال جاری به بهره برداری رسید.

نوبخت، آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کربنات کلسیم(آریا ورنا) در سال ۹۵ را از دیگر سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این منطقه ابراز کرد و گفت: حجم این سرمایه گذاری نیز ۱۱۴ میلیارد ریال بوده که ۲ میلیون دلار  بصورت سرمایه گذاری مستقیم خارجی با سرمایه گذاری اتباع کشور کاناداست. این کارخانه با اشتغال بیش از ۸۴ نفر در سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی کارخانه بزرگ تولید ترانسفور ماتور در سال ۹۵ با حجم سرمایه گذاری ۸۴۴ میلیارد ریال و ۱۳میلیون دلار بصورت ارزی ( خرید ماشین آلات خارجی) با اشتغالزایی برای بیش از ۴۰۰ نفر آغاز شده که فاز اول آن در سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو حجم سرمایه گذاری در این منطقه را در مقایسه با دیگر مناطق کم نظیر توصیف کرد و گفت: عملیات اجرایی کارخانه تولید کاغذ از سنگ در سال ۹۵ با حجم سرمایه گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال با اشتغال زایی بیش از ۵۵ نفر با استفاده از تکنولوژی روز دنیا آغاز شده و همچنین احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۶۰۰ مگاواتی برق با مشارکت چینی‌ها در حال اجرا بوده و در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی، سرمایه گذاری شرکت مس قره تپه با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد ریال در زمینه اکتشاف مس، شرکت بابک مس ایرانیان (هلدینگ میدکو) با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در زمینه اکتشاف مس و شرکت اردوند با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در زمینه اکتشاف ماده معدنی سیلیس را از دیگر سرمایه گذاری های بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو برشمرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها