بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۰۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همه نقاط استان بطور متوازن و با ایجاد فرصت برابر نگاه خواهد شد.
تدبیر24»علی محمد احمدی در شورای اداری استان افزود: بهبود کسب و کار، ایجاد امید و نشاط، فراهم کردن فرصت برابر در همه نقاط، تمرکز برروی شعار سال، نوسازی حمل و نقل، بازسازی بافت های فرسوده، جذب اعتبارات ملی، توجه جدی به مطالبات و خواسته به حق مردم، حفاظت از منابع ملی، محیط زیست و آب، مبارزه جدی با قاچاق کالا، ایجاد توازن و فرصت برابر در همه نقاط استان از اولویت برنامه های 97 استان است . 

وی «حمایت از کالای ایرانی» را از اولویت برنامه مدیران استان در راستای رشد اقتصادی، تولید و اشتغال عنوان و اظهارکرد: همه دستگاه های اجرائی از کالاهای با دوام تولید ملی و از جمله استانی استفاده کنند و در این خصوص ارزیابی و نظارت کامل انجام می گیرد . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبارزه جدی با قاچاق کالا را در سال 97 جدی دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از تولید، جذب سرمایه گذار و رفع موانع تولید باید دغدغه مدیران بوده و در این رابطه تلاش ها و پیگیری ها تمام وقت و شبانه روزی باشد . 

احمدی تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده و قابل هزینه در حوزه اقتصادی، رشد تولید و ایجاد اشتغال استان 800 میلیارد ریال بود و در 6 ماه گذشته با برنامه ریزی نو و پیگیری های لازم آن را به 2 هزار و 400 میلیارد ریال رساندیم و در این خصوص استان نسبت به چهار استان هم پای خود پیشی گرفت . 

وی ادامه داد: مردم بخشی از مطالبات آنها در حوزه اقتصادی است و با تمام توان تلاش می کنیم تا اقدامات به گونه ای باشد که پیام رهبری محقق شود و دستگاه های اجرایی بهروری و راندمان کاری آنها افزایش یابد و نظم و انضباط، حفظ بیت المال و تکریم مردم مورد توجه قرار گیرد . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم ما اگر محدودیت ها و دلایل واقعی را بدانند و ببینند که مسئولان با کار و تلاش صادقانه زحمت می کشند، قطعا همه کمبودها را قبول می کنند، مردم ما اگر ببینند که چه کسی دلسوز آنهاست و چه کسی تلاش می کند و دغدغه اقوام، طایفه و خویشاوندی ندارند و دغدغه آنها استان و همه مردم استان است، مشکلات و کمبودها را می پذیریند . 

احمدی با بیان اینکه، همه تلاش ما این است که استان را یک گام به پیش ببریم، تاکید کرد: امسال همه مدیران را به تحرک وا می داریم و با خلاقیت و ابتکار در چارچوب برنامه های دولت که نمود بیشتری دارند، فرصت های جدید برای تولید و اشتغال ایجاد خواهیم کرد . 

وی نوسازی بافت های فرسوده در قالب طرحی متمرکز را از اولویت های کاری سال 97 در استان دانست و گفت: بخشی از بافت های شهری فرسوده هستند که با کوچکترین زلزله مشکلات و خسارات جدی را ایجاد می کند و دولت برنامه دارد تا در قالب طرحی متمرکز با مشارکت بخش خصوصی و مالکین به نوسازی آنها بپردازد . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بازسازی، نوسازی و توسعه شبکه حمل و نقل استانی در راستای کاهش مرگ و میر و ترافیک را از دیگر اولویت های امسال برشمرد و تصریح کرد: از سوی متولیان امر در این رابطه پیگیری های لازم در مرکز کشور انجام خواهد گرفت . 

احمدی به برنامه ریزی اصولی از استفاده بهینه منابع آبی استان و افزایش بهره وری از آن در همه بخش ها برای سال جاری اشاره کرد و گفت: حفاظت و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی استان، جلوگیری از قطع درختان، آتش سوزی ها، آسیب ها و آفت های طبیعی درختان و آلودگی های زیست محیطی امسال مورد توجه جدی قرار می گیرد . 

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم فضای اجتماعی را متحول کنیم، افزود: در حوزه اجتماعی تلاش می شود تا امید و نشاط  را بین مردم ایجاد کنیم و رسیدگی به کار مردم با رعایت قانون و ضوابط حکم فرما باشد و برای کسانی که پارتی دارند و آنهایی که ندارند در انجام امور فرقی نباشد . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، همه نقاط استان بطور متوازن و با ایجاد فرصت برابر دیده خواهد شد، ادامه داد: دولت وظیفه دارد به آحاد مردم خدمات بدهد و نگاه پدرانه داشته و فرا بخشی به مسائل بپردازد و ما هم باید استان را خانه خود بدانیم و به همه جای آن نگاه یکسان داشته و برای ایجاد فرصت متوازن  وبرابر تلاش کنیم . 

احمدی با اشاره به اینکه، امسال مسیر حرکت استان برنامه محور است، عنوان کرد: برنامه پنج ساله استان تدوین و از سال گذشته حرکت ها براساس آن آغاز شده است و هر 6 ماه یکبار گزارش گیری می شود که چه دستگاهی در کجای کار است و چه دستگاهی کم کاری و یا انحراف داشته است . 

وی به ارتباط شبکه ای و پیوسته مدیران استانی با فرمانداران، مدیران شهرستانی و وزارتخانه ها و یا دستگاه های مربوطه مرکزی در تهران تاکید کرد و افزود: بازدیدهای میدانی و نظارت مستمر مدیران برکارها بیشتر شود . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تعامل بیشتر مدیران با اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: فضای نقد و انتقاد سازنده باز است و رسانه ها در چار چوب ضوابط و با رعایت گفتمان اخلاقی و سعه صدر و با نگاه خدمت به مردم و ایجاد فضای امن و آرامش برای توسعه و رشد استان در کنار مسئولان گام بردارند . 

احمدی به تعامل مدیران دستگاه ها با مراکز علمی و دانشگاهی استان تاکید و بیان کرد: مسئولین به دنبال نوآوری و دستاوردهای علمی و دانش بنیان باشند و در این رابطه برای توسعه و رشد استان و خدمت به مردم از دستاوردها  و ظرفیت های دانشگاهی بهره گیرند . 

وی تاکید کرد: مدیران در هر بخشی و سطحی که هستند به جای سطحی نگری، بخشی نگری و مسئولیت گریزی، باید نگاه فرابخشی داشته و مسئولیت پذیر باشند تا بتوانند جلوی هرگونه سنگ اندازی برای پیشرفت و توسعه استان را بگیرند . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: سال 96 کشور فراز و فرودهایی داشته و سرشار از تجربه های تلخ  و شیرین بود و این استان هم حوادثی داشت که تجربیات و دستاوردهای نو داشت و هرچند تلخی ها با  تدبیر مدیریت شدند، تمام تلاشمان را به کار می گیریم و تمهیدات لازم به کار گرفته خواهد شد تا به یاری خداوند در سال جدید شاهد مشکلات و حوادث تلخ در استان نباشیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، متوازن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها